دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 85375
منبع : خبرگزاری فارس

موفقیت بیش از 90 درصدی پروژه‌های بیولوژیکی در استان قم

قم نيوز : رئیس اداره بیابان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با تاکید بر اینکه نظارت بر اجرای پروژه‌های بیولوژیکی توسط کارشناسان این اداره انجام می‌شود، از موفقیت بیش از 90 درصدی پروژه‌های بیولوژیکی در استان قم خبر داد.
موفقیت بیش از 90 درصدی پروژه‌های بیولوژیکی در استان قم
موفقیت بیش از 90 درصدی پروژه‌های بیولوژیکی در استان قم
به گزارش قم نیوز صادق آبروش اجرا و نظارت بر پروژه‌های بیابان‌زدایی در سطح استان قم را از رسالت‌های اداره بیابان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برشمرد و اظهار کرد: نظارت، حفاظت و قرق عرصه‌های بیابانی که نهال‌کاری در آن‌ها انجام شده است توسط اداره بیابان دنبال می‌شود که یگان حفاظت رسالت نظارت مقیم بر اجرای عملیات حفاظت و قرق عرصه‌های نهال‌کاری شده را بر عهده داشته و نظارت عالی بر عهده اداره بیابان خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 279 هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی و مستعد بیابانی شدن استان قم مورد مطالعه قرار گرفته است،  اضافه کرد: بر اساس این مطالعات بیش از 75 هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی و مستعد بیابانی شدن استان قم نیازمند حفاظت و رعایت سیستم چرایی است.

رئیس اداره بیابان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: در سال یک یا دوبار قرق را آزاد می‌کنیم تا از چوبی شدن بوته جلوگیری و به جوان‌سازی کمک کنیم و در این راستا مرتع را مورد چرا قرار می‌دهیم و با استفاده از کودپاشی که توسط حیوانات انجام می‌شود ظرفیت عرصه را افزایش می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی بعد از تامین اعتبار با استفاده از اعتبارات ملی و استانی، با استفاده از روند به مناقصه گذاشتن پروژه‌ها و بکارگیری کارشناسان متخصص دنبال خواهد شد.

آبروش با تاکید بر اینکه نظارت بر اجرای پروژه‌ها توسط کارشناسان اداره بیابان انجام می‌شود، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های استان قم درصد بالای موفقیت اجرای پروژه‌هاست چراکه بعد از اتمام عملیات بیولوژیک شاهد سبزینگی بیش از 90 درصدی عرصه‌های اجراشده هستیم.

وی با اشاره به آمارهای اعلامی از سوی دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بر اساس این آمار استان قم با توجه به وسعت محدود نسبت به سایر استان‌ها، در زمینه اجرای عملیات بیولوژیک در گروه برترین‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdchmxn6.23nmqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما