سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۳۹
کد مطلب : 85391
منبع : خبرگزاری تسنیم

همایش کتاب سال حوزه روز پنج شنبه در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: همایش کتاب سال حوزه روز پنج شنبه ۳ بهمن با حضور آیت الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان در مدرسه عالی دارالشفا برگزار می شود.
همایش کتاب سال حوزه روز پنج شنبه در قم برگزار می‌شود
همایش کتاب سال حوزه روز پنج شنبه در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی ظهر امروز در نشست خبری بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه و سومین همایش مقالات علمی حوزه که در ساختمان انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: 51 کتاب و 15 پایان‌نامه از سوی خواهران طلبه و 667 کتاب و حدود 200 پایان‌نامه از سوی برادران ارسال شده است.

وی افزود: 651 کتاب و پایان‌نامه از سوی طلاب ایرانی و 67 کتاب و پایان‌نامه از سوی طلاب غیر ایرانی از کشورهای آذربایجان، استرالیا، بحرین، عراق، مراکش، هندوستان و افغانستان داشته‌ایم.

مقیمی حاجی تصریح کرد: همایش کتاب سال حوزه روز پنج شنبه 3 بهمن ساعت  9 صبح با حضور آیت الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان در مدرسه عالی دارالشفا برگزار می‌شود که در این مراسم از زحمات نویسندگان تقدیر می‌شود.

 دبیر همایش کتاب سال حوزه تصریح کرد: با توجه به اولویت‌های پژوهشی که سال گذشته براساس شورای سیاست‌گذاری کتاب سال مدنظر بود برخی از محورها مورد تشویق ویژه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت،جمعیت و زن و خانواده، سبک زندگی اسلامی، علوم اسلامی انسانی، فضای مجازی و فلسفه هنر از جمله اولویت‌هایی است که امسال مورد تشویق شورای علمی کتاب سال قرار گرفته است.

مقیمی حاجی با بیان اینکه در مجموع 115 اثر از امتیاز ویژه بهره مند شده و اولویت دارند، تصریح کرد: از 933 اثر، 169 اثر به مرحله دوم راه پیدا کردند که پس از 4 هزار ارزیابی اجمالی توسط کارشناسان مرتبط و بیش از 500 ارزیابی تفصیلی که در مرحله دوم انجام شد 3کتاب و دو پایان‌نامه حائز رتبه برتر شدند و 12 کتاب و 11 پایان‌نامه به‌عنوان اثر شایسته تقدیر شدند و همچنین از زحمات 26 کتاب و پایان نامه تحسین شد.

دبیر همایش کتاب سال حوزه با اشاره به این که از آثار واصله به دبیرخانه 243 اثر در رده علمی پژوهشی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد:271 اثر علمی ترویجی، 63 کتاب کتب فرهنگی تبلیغی و سه مورد تقریر نویسی داشتیم و سایر آثار نیز 136 کتاب و 215 پایان‌نامه به دبیرخانه ارسال شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfymdc.w6dt1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما