سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 85398
منبع : خبرگزاری فارس

14 واحد صنعتی استان قم احیاء شد/اجرای 47 درصد مصوبات کارگروه رونق تولید

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: 52 واحد در ابتدای سال جاری شناسایی و در 9 ماهه نخست امسال 14 واحد صنعتی راکد و غیر فعال با اشتغال 128 نفر در زمینه صنایع غذایی، کفش و دمپایی، محصولات پلاستیکی، فلزی، شیمیایی، سلولوزی و صنایع معدنی احیاء شده و به چرخه تولید بازگشته اند.
14 واحد صنعتی استان قم احیاء شد/اجرای 47 درصد مصوبات کارگروه رونق تولید
14 واحد صنعتی استان قم احیاء شد/اجرای 47 درصد مصوبات کارگروه رونق تولید
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به اینکه جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ملی استان قم با اهتمام استاندار به‌صورت مستمر برگزار می‌شود، اظهار کرد: آغاز کار این کارگروه در استان قم به سال 94 بازمی‌گردد و سال گذشته و امسال فعالیت این کارگروه با جدیت بیشتری دنبال شده که درنتیجه 72 درصد مصوبات آن اجرایی شده و مابقی در سال جاری در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه این کارگروه در سال گذشته 50 جلسه رسمی برگزار کرده که 30 برنامه عملیاتی داشته است، ابراز کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ملی استان قم در 9 ماهه سال جاری 33 جلسه اصلی و 63 کمیته فرعی برگزار کرده که طی آن به وضعیت 142 واحد صنعتی، 18 واحد کشاورزی، 15 واحد گردشگری و یک مجموعه ورزشی پرداخته‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بابیان اینکه این کارگروه در 9 ماهه گذشته در زمینه‌های زیربنایی، تأمین اجتماعی، مالیاتی، بانکی، محیط زیستی و ... 498 مصوبه داشته است، گفت: از این تعداد 235 مصوبه انجام‌شده، 256 مصوبه در دست اقدام است، یک مصوبه با عدم پیگیری متقاضی مواجه شده و 6 مصوبه نیز از سوی دستگاه اجرایی پیگیری نشده است.

سیجانی افزود: 52 واحد در ابتدای سال جاری شناسایی و در 9 ماهه نخست امسال 14 واحد صنعتی راکد و غیر فعال با اشتغال 128 نفر در زمینه صنایع غذایی، کفش و دمپایی، محصولات پلاستیکی، فلزی، شیمیایی، سلولوزی و صنایع معدنی احیاء شده و به چرخه تولید بازگشته اند.

وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه سال جاری از 60 واحد بازدید شده است، ابراز کرد: از این تعداد 13 واحد کشاورزی و 10 معدن بودند که سه معدن تاکنون احیاشده که یکی از آن‌ها واحد سولفات پتاسیم است که شورای معادن کشور نیز برای احیای آن وارد عمل شد و همکاری کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به ارائه تسهیلات طرح رونق تولید تا پایان آذرماه 98 اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد 65 واحد صنعتی با تثبیت اشتغال سه هزار و 518 نفر و مبلغ چهار هزار و 46 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شدند و تاکنون مبلغ یک هزار و 103 میلیارد ریال تسهیلات بدون پرداخت مستقیم درمجموع در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری رونق تولید و انتقالی سال 97 و مبلغ دو هزار و 835 میلیارد ریال به‌صورت مستقیم پرداخت‌شده است.

سیجانی بابیان اینکه استان قم در 9 ماهه نخست سال جاری در بخش رونق تولید رتبه یازدهم را کسب کرده است، بیان کرد: بعد از پرداخت تسهیلات، بر واحدهایی که تسهیلات دریافت کردند نظارت‌های لازم صورت می‌گیرد که در این راستا از 97 واحدی که بیش از سه هزار و 96 میلیارد ریال از محل اعتبارات سال 97 تسهیلات دریافت کردند بازدید شده و بر عملکردشان نظارت شده است.

وی افزود: دکتر سرمست استاندار قم به همراه اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از 51 واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی شکوهیه، محمودآباد و محور جاده قدیم اصفهان بازدید کرد و جلسات کارگروه به‌صورت میدانی در محل واحدهای صنعتی برگزارشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پایان با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی به تصمیمات ملی گره‌خورده است، خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف این ستاد پیشنهاد کردیم که زمان بازپرداخت سرمایه در گردش به دو سال افزایش پیدا کند و از سوی دیگر آمار پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان‌ها متناسب با رونق پرداخت انجام شود که این امر مطمئناً شرایط بهتری را پیش روی تولیدکنندگان قرار خواهد داد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcc41q4.2bqpo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما