سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب : 85415
منبع : خبرگزاری تسنیم

6 هزار استاد در حوزه علمیه مشغول تدریس علوم دینی هستند

قم نيوز : معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: ۶ هزار استاد در حوزه علمیه مشغول فعالیت هستند و برای آنها نیازمند زیر ساخت هستیم و به همین دلیل برنامه ریزی برای رشد اساتید طراحی و در حال اجرا است.
۶ هزار استاد در حوزه علمیه مشغول تدریس علوم دینی هستند
۶ هزار استاد در حوزه علمیه مشغول تدریس علوم دینی هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید حسین میرمعزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات انجمن علمی حوزه برگزار شد،اظهار داشت:همایش کتاب سال حوزه بزرگترین رویداد علمی حوزه است که امسال دوره بیست و یکم آن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش کتاب سال حوزه افزود: هدف همایش شناسایی کتاب‌ها و مولفان برتر حوزه و حمایت از آن‌ها است، احیای تراث اسلامی و شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشی حوزویان به‌منظور رفع نیازهای علمی حوزه، جامعه و نظام اسلامی از دیگر اهداف برگزاری بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان این که در این همایش، سومین جشنواره مقالات علمی پژوهشی هم برگزار می شود به آثار ارسال شده در بخش های کتاب، پایان نامه و مقاله اشاره کرد و گفت: 933 اثر در قالب کتاب و پایان نامه و در بخش مقالات از میان هزارو 400 اثر، 110 مقاله منتخب هیأت تحریه برای شرکت در جشنواره ارسال شده است و نتایج این آثار روز پنجشنبه اعلام خواهد شد و از شایستگان تقدیر می شود.

 میرمعزی با اشاره به برگزاری همایش کتاب سال حوزه ادامه داد: این همایش روز پنج شنبه در مدرسه علمیه دارالشفا برگزار می شود که آیت الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان سخنران آن خواهد بود و افراد برتر جوایز خودشان را از دست این مرجع تقلید دریافت می کنند.

وی با اشاره به برنامه های پژوهشی ویژه طلاب گفت: هم اکنون برنامه پژوهشی طلاب در سطح اول تدوین و ابلاغ شده است و به صورت الزامی در سطح اول و در سایر سطوح به صورت اختیاری و در آینده نزدیک به صورت الزامی اجرا می شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: تدوین برنامه جامع پژوهشی برای اساتید از جمله برنامه های معاونت پژوهش حوزه علمیه است، در این رابطه آیین نامه ها نوشته و در حال اجرا است، 6 هزار استاد در حوزه علمیه مشغول فعالیت هستند و برای آنها نیازمند زیر ساخت هستیم و به همین دلیل این برنامه ریزی برای رشد اساتید طراحی و در حال اجرا است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccp0q4.2bqps8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما