سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب : 85425
منبع : خبرگزاری فارس

مشکل بیکاری در کشور با توزیع پول حل نمی‌شود

قم نيوز : رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با بیان اینکه بیکاری از بحران‌های کشور است، گفت: با توزیع پول مشکل بیکاری در کشور حل نمی‌شود و فرد بیکاری می‌تواند به شغل برسد که مهارت داشته باشد.
مشکل بیکاری در کشور با توزیع پول حل نمی‌شود
مشکل بیکاری در کشور با توزیع پول حل نمی‌شود
به گزارش قم نیوز علی اوسط هاشمی عصر امروز در نشست مشترک شورای مهارت و کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) با اشاره به آموزش فارغ التحصیلان دانشگاهی اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه ای میزبان 40 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی است، آن‌ها به این نتیجه رسیدند که باید به مهارت بیندیشند تا به جایگاهی برسند.

وی ادامه داد: استان قم به عنوان مهد علم و دانش باید از ظرفیت شورای مهارت استفاده و یک نظام مهارت آینده دار و منجر به اثر را هدف گذاری کند، امروز دغدغه ملی اشتغال است و بهترین راه برای برون رفت از بحران بیکاری، توانمند سازی جامعه جویای کار است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: دانشگاه‌ها باید 30 درصد از ظرفیت خود را به سمت مهارت آموزی ببرند، آینده پیش روی ما است و تا یک دهه اخیر 47 درصد از شغل‌های موجود در کشورهای پیشرفته تضعیف می‌شود، در ایران با تغییر اقلیم مواجه هستیم و باید بدانیم که چه شغل‌هایی در طول یک دهه آینده مهم است.

هاشمی موضوع مهارت را ملی دانست و تصریح کرد: شورای مهارت برای استان‌ها ظرفیت است و باید این شورا در راستای پاسخگو بودن به مطالبات شغلی آینده عمل کند.

وی ادامه داد: بیکاری از بحران‌های کشور است، با توزیع پول، مشکل بیکاری در کشور حل نمی‌شود، فرد بیکاری می‌تواند به شغل برسد که مهارت داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: کارخانه‌ها به سمت استفاده از ربات و هوش مصنوعی می‌روند و براساس این مساله باید به تغییر در مهارت آموزی بیندیشم.

هاشمی شورای مهارت را یک شورای مستقل دانست و تصریح کرد: هنوز سند استانی مهارت در استان قم نهایی نشده است، این سند با تکیه بر توان کارشناسی تدوین می‌شود و باری بر دوش مدیریت استان نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای تا پایان سال 1399 به دنبال دوری از آموزش و واگذاری آن به بخش خصوصی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: به دنبال توسعه مهارت با استفاده از شرکای خود هستیم، این سازمان برای افزایش استانداردهای مهارتی در کشور تلاش می‌کند.

هاشمی افزایش آموزش مهارتی شهروندان قمی را ضروری دانست و تصریح کرد: 54 کارگاه آموزش فنی و حرفه ای در استان قم وجود دارد، امکان تغییر کاربری‌های این کارگاه‌ها براساس نیازهای قم وجود دارد.

وی ادامه داد: به دنبال ارزان فروشی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای نیستیم، چون گواهینامه‌های صادر شده از این سازمان، اعتبار جهانی دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: نباید از این پس هیچ پیمانکاری کارگر بدون مهارت را جذب کند و زمینه برای ایجاد بازار مهارت در استان قم فراهم است تا کارفرمایان امکان دسترسی به کارگران دارای مهارت را داشته باشند، 40 هزار کارگر در استان قم آموزش‌های مهارتی را دیدند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdko0j.yt0kx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما