جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : 85487
منبع : خبرگزاری فارس

اجرای طرح ویژه برای باسوادی اتباع غیرایرانی در قم

قم نيوز : معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به ضروت ریشه کنی بی سوادی در بین اتباع خارجی در استان گفت: طرح ویژه ای با هدف رسیدگی به اتباع خارجی 10 تا 49 سال در استان قم برای با سواد شدن آن‌ها است.
اجرای طرح ویژه برای باسوادی اتباع غیرایرانی در قم
اجرای طرح ویژه برای باسوادی اتباع غیرایرانی در قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام  محمدرضا قاسمی نیا امروز با اشاره به عوامل بی سوادی اظهار کرد: یکی از عوامل بی سوادی فقر اقتصادی است و با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی، باید تلاش کنیم که به دلیل مشکلات اقتصادی، آمار افراد بی سواد و کم سواد در استان قم افزایش پیدا نکند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل دیگر بی سوادی در استان قم فقر فرهنگی و نیز مهاجرت‌های درون کشوری و برون کشوری است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: مدیران استان باید بسته‌های حمایتی ویژه متناسب با وضعیت اقتصادی کنونی برای خانواده‌های کم درآمد دارای دانش آموز در نظر بگیرند تا به هیچ وجه شاهد ترک تحصیل میان پایه تحصیلی و بازماندگی از تحصیل فرزندان این خانواده‌ها نباشیم.

قاسمی نیا با اشاره به برنامه برای ریشه کنی بی سوادی در اتباع خارجی در استان قم اظهار کرد: به دنبال برنامه ویژه ای برای ریشه کنی بی سوادی در بین اتباع خارجی در استان هستیم و برای تصویب طرحی در این خصوص در سازمان نهضت سوادآموزی پیگیری داریم، هدف طرح رسیدگی ویژه به اتباع خارجی 10 تا 49 سال در استان قم برای با سواد شدن آن‌ها است.

وی ادامه داد: باید انسداد کامل مبادی بی سوادی در استان قم صورت بگیرد و هیچ کودک 6 تا 9 سالی در استان نباشد که به مدرسه نرود. کودکان کار، کودکان دارای معلولیت جسمی و حرکتی و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست از جمله کودکانی هستند که در معرض بی سوادی قرار دارند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم خاطرنشان کرد: برنامه ویژه ای برای کودکان و نوجوانان 10 تا 19 سال بی سواد در استان در نهضت سوادآموزی داریم تا آموزش به این گروه به صورت مجزا از گروه‌های دیگر برای با سواد شدن صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbzabw.rhbswpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما