دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : 85571
منبع : خبرگزاری مهر

دومین همایش تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر در قم برگزار شد

قم نيوز : دومین همایش تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر قم با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و تشکل آزادگان استان قم برگزار شد.
دومین همایش تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر در قم برگزار شد
دومین همایش تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دومین همایش نخبگان شاهد و ایثارگر استان قم که در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: شما ایثارگران زمانی در جبهه‌های حق علیه باطل بر دشمن پیروز شدید و امروز در جبهه جهاد فرهنگی نیز به موفقیت‌های ارزنده دست یافته‌اید.

وی افزود: قرآن فرموده هرکس در راه ما جهاد کند ما راه را برای او هموار می‌سازیم و خدا با محسنین است، شما ایثارگران نخبه در هر دو عرصه در رویارویی با دشمن و جهاد فرهنگی پیروز هستید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد: برای رسیدن به جهاد اصغر باید از جهاد اکبر گذر کرد و جانبازان، آزادگان و شهدا این مرحله را طی کردند و فاتح جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

وی ادامه داد: پژوهشگران ایثارگر باید کتاب‌هایی مبتنی بر رسالت شهیدان بنویسند و سیره شهدا را در جامعه منتشر سازند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: جهاد فرهنگی نیز عرصه دیگر از فعالیت نخبگان ایثارگر است و در اهمیت این عرصه همان بس که پیامبر (ص) فرمود، قلم از ناحیه خدا نعمت بزرگی است و اگر پای قلم در میان نبود نه ملک استوار می‌ماند، نه دین و زندگی ارزشمند وجود نداشت.

وی ادامه داد: دانشمندان شیعه همواره با قلم شأن اثر گذار بوده‌اند و آثار جاودانی برجای گذاشتند، کسانی چون شیخ محمد صدر و کاشف الغطا، این افراد تولید علم نمودند و آثار شیعه را به جهان معرفی کردند.

نخبگان شاهد و ایثارگر امروز به رشد علمی و توانمندی دست یافته‌اند

مدیرکل مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم گفت: نخبگان شاهد و ایثارگر امروز به رشد علمی و توانمندی دست یافته‌اند.

عادل مهری افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان شاهد و ایثارگر در حوزه‌های اجرایی توجه بیشتر مسؤولان را می‌طلبد و این مساله می‌بایست در استان‌ها نیز مورد تأکید و توجه قرار گیرد.

وی همچنین اشاره کرد: آئین نامه حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر کشور در هیأت دولت تصویب و به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تمامی استان‌ها ابلاغ شده است.

وجود ۴۵۰ نخبه شاهد و ایثارگر در قم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این مراسم گفت: مفتخریم خدمت گزار ۴۵۰ نخبه شاهد و ایثارگر در استان قم باشیم که ۱۱۰ نفر از ایشان نخبه‌های حوزوی و ۳۴۰ نفر از نخبگان دانشگاهی، کارآفرینان، دارای عناوین برتر ملی و بین المللی در حوزه‌های قرآنی، فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی هستند.

حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: ترکیب جمیت ایثارگری نخبگان استان شامل ۱۲۲ نفر خانواده شهید (همسر و فرزندان معظم شهدا) ۲۹۴ جانباز و خانواده معظم ایشان و ۳۴ آزاده و خانواده معظم ایشان هستند.

وی اضافه کرد: امروز پیشرفت علمی نخبگان شاهد و ایثارگر مایه مباهات است، وارثان و یادگاران ایثارگر متعهدانه و دلسوزانه در خدمت نظام اسلامی هستند و مفتخریم خدمت گزار این قشر ارزشمند هستیم.

دومین همایش نخبگان شاهد و ایثارگر استان قم با حضور مدیرکل مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، معاون توسعه استانداری قم، مدیرکل بنیاد نخبگان استان، تشکلهای ایثارگری و نخبگان شاهد و ایثارگر و با تجلیل از ۳۲ نخبه حوزوی و دانشگاهی صورت گرفت.

اولین همایش نخبگان شاهد و ایثارگر آبان ماه امسال در قم برگزار شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfytdc.w6dteagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما