سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 85589
منبع : خبرگزاری فارس

مصرف روزانه 70 تن مرغ در استان قم

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: مصرف مرغ در استان به صورت روزانه 70 تن است و وضعیت بازار مصرف مرغ در قم پایدار است.
مصرف روزانه 70 تن مرغ در استان قم
مصرف روزانه 70 تن مرغ در استان قم
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی با اشاره به افزایش قیمت پیاز اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت پیاز صادرات این محصول کشاورزی است، اگر روند صادرات ادامه پیدا کند، کاهش قیمت پیاز رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: با به بازار آمدن پیاز جنوب کشور به بازارهای استان قم تا 10 روند آینده قیمت این محصول کشاورزی کاهش پیدا می‌کند، در زمینه حمل و نقل پیاز به استان، مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: شاهد افزایش جوجه ریزی در استان در دی ماه بودیم و با افزایش جوجه ریزی پیش بینی کاهش قیمت مرغ در قم در آستانه عید را داریم، افزایش قیمت جوجه یک روزه به دلیل افزایش تقاضا برای آن در بازار است.

پورمیدانی مصرف مرغ در استان قم را به صورت روزانه 70 تن دانست و تصریح کرد: مصرف مرغ در استان در سال حدود 25 هزار تن است، هزینه تولید مرغ در قم افزایش پیدا کرده است و مرغداران درخواست افزایش قیمت مصوب مرغ را دارند چرا که حاشیه سود مرغداران کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تلفات مرغداران در فصل تابستان بالا است، ولی در 6 ماه دوم سال جاری این تلفات کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل در آستانه عید، حتی اگر قیمت مرغ افزایش زیادی پیدا نکند، به دلیل کاهش تلفات، حاشیه سود مرغداران تا حدی تامین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: سیاست‌ها در استان باید به پایداری تولید و عرصه مرغ در قم کمک کند تا تولید و کشتار مرغ در استان در قالب مرغداری‌ها و کشتارگاه ادامه یابد.

پورمیدانی روند قیمت گوشت در استان قم را کاهشی دانست و خاطرنشان کرد: استان قم بارانداز دام است و دام از استان‌های دیگر به قم می‌آید.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdceon8v.jh8nvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما