شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 85799
منبع : خبرگزاری فارس

خبری از کرونا در قم نیست

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در استان قم تا کنون هیچ فرد مبتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است.
خبری از کرونا در قم نیست
خبری از کرونا در قم نیست
به گزارش قم نیوز محمد رضا قدیر ظهر امروز در حاشیه افتتاح 8 پروژه بهداشتی درمانی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شایعاتی که در ارتباط با ورود ویروس کرونا به کشور، اظهار کرد: ما در حوزه سلامت با مردم شفاف و صادقانه سخن می‌گوییم و همانگونه که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کردند در کشورمان به ویژه در استان قم تا کنون هیچ فرد مبتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

وی با اشاره به وضعیت چند موردی که اعلام شده بود مشکوک به کرونا هستند، بیان کرد: براساس آزمایش‌های صورت گرفته جواب منفی بود و شائبه ابتلای این افراد به ویروس کرونا برطرف شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید براینکه موجب خرسندی است که در کل کشور تا کنون نتایج ابتلای برخی افراد به ویروس کرونا منفی است، عنوان کرد: براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی کشور چین از مناطق بسیار پرخطر است و کشورهای منطقه و اطراف چین نیز از کشورهای پرخطر محسوب می‌شوند.

قدیر با بیان اینکه مهمترین راه پیشگیری از این ویروس، رعایت بهداشت فردی و گروهی است، عنوان کرد: شست و شوی دست در پیشگیری از ابتلای به این بیماری بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: در صورت مشاهده سرماخوردگی های شدید باید به پزشک مراجعه کرد و با توجه به اینکه تا کنون این بیماری در کشورمان مشاهده نشده است نمی خواهیم حساسیت ایجاد کنیم و مردم می توانند با رعایت بهداشت از رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها خرید کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwqn6.23nmwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما