يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : 85827
منبع : خبرگزاری مهر
با حضور اساتید حوزه؛

مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد

قم نيوز : مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای مقاومت با حضور اساتید حوزه علمیه و اقشار مختلف مردم در قم برگزار شد.
مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد
مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد
به گزارش قم نیوز به مناسبت اربعین شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، شهید ابومهدی المهندس از فرماندهان حشد الشعبی عراق و سایر شهدای حادثه تروریستی که توسط آمریکا در بغداد انجام شد، مراسم گرامیداشتی شامگاه شنبه از سوی آیت الله مکارم شیرازی و نهادهای حوزوی با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی و آیت الله العظمی سبحانی از مراجع تقلید شیعیان، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله علوی بروجردی از اساتید حوزه علمیه قم، آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه و مجلس خبرگان رهبری در این مراسم حضور داشتند.

سردار سید محمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه، آیت الله مرتضی مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بهرام سرمست استاندار قم و تعدادی از مسئولان حوزوی و استان از دیگر شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف و آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم سخنرانی کردند.

امام جمعه نجف طی سخنانی سردار سلیمانی را قهرمان سیاست، مبارزه، دیانت و اخلاص و یک امت دانست و گفت: شهید سلیمانی با شهادت خود صفحه جدیدی از پیروزی جبهه مقاومت رقم زد.

وی قدرت دین و قدرت ملت‌ها را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی (ره) با شعار نه شرقی و نه غربی مقابل استکبار جهانی ایستاد.

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی با بیان اینکه استکبار جهانی داعش را آورد و ماه‌های مدیدی زمین عراق تحت سیطره داعش بود، گفت: آنها جنگ واقعی را با اعلام خلافت به راه انداختند که به حمدالله با عشق امام حسین و کربلا و شعار هیهات من الذله و قهرمانان انقلاب با امر مرجعیت در مقابل داعش به پیروزی رسیدند.

وی گفت: پس از این پیروزی توطئه بزرگ آمریکا در عراق با شکست مواجه شد، تا جایی که ترامپ ناچار شد با سفر به عربستان ریاست یک نشست اسلامی را با حمایت عربستان به عهده بگیرد تا آبروی از دست رفته خود را به دست بیاورد.

آمریکایی‌ها باید بدانند که از عراق رفتنی هستند

علی اکبر ولایتی نیز در این مراسم با بیان اینکه تشییع پیکر سردار سلیمانی در تاریخ اسلام کم نظیر بود، گفت: آمریکایی‌ها با این کار خود حماقت بزرگی را انجام دادند، آنها تصور می‌کردند که با این اقدام جبهه مقاومت رو به خاموشی خواهد رفت اما آنچه که همزمان و با حضور مردم اتفاق افتاد نشان داد که آنان باز هم دچار اشتباهات محاسباتی شدند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها باید بدانند که از عراق رفتنی هستند و با توجه به اطلاعات موجود، بخش مهمی از مجلس عراق یکپارچه بر اخراج آمریکایی‌ها رأی دادند؛ همچنین شخصیت‌های برجسته و صاحب نفوذ عراق نیز با این جریان همراه شده‌اند.

آیت الله محسن اراکی نیز عمر وهابیت را رو به پایان اعلام کرد و گفت: امروز دیگر خبری از وهابیت فعال و متحرک نداریم و وحدت در جهان اسلام آغاز شده است.

وی گفت: اگر شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش در عرصه جنگ سخت پیروز شدند، جنگی دیگر و بسیار سهمگین‌تر در جریان بود که همان جنگ نرم است. ما در این جنگ نرم با هدایت‌های مراجع عالیقدر قم و نجف به پیروزی بزرگی دست یافتیم.

اجرای گروه تواشیح، پخش کلیپ‌هایی از سخنان رهبر انقلاب و شهید سلیمانی و مرثیه خوانی مداح اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این همایش بود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjaoeo.uqei8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما