يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب : 85834
منبع : خبرگزاری فارس

بومی‌سازی دانش ساخت اسکروپمپ فاضلابی در قم

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به بومی سازی دانش ساخت اسکروپمپ فاضلابی در قم، از آمادگی برای تولید انبوه این دستگاه برای ایستگاه های پمپاژ سراسر کشور خبر داد.
بومی‌سازی دانش ساخت اسکروپمپ فاضلابی در قم
بومی‌سازی دانش ساخت اسکروپمپ فاضلابی در قم
به گزارش قم نیوز نمایشگاه معرفی فرصت‌های ساخت داخل در راستای توسعه اقتصادی و رفع نیازمندی ها توسط تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های قم برگزار شد.

شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این نمایشگاه حضور فعالی داشت و برخی از محصولات فناورانه خود از جمله اسکروپمپ فاضلابی ساخت داخل و مواد «منعقد کننده پلی کلراید آلومینیوم» را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در بازدید بهرام سرمست استاندار قم و افشار فتح الهی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارت، وزارت صنعت، معدن و تجارت از غرفه آبفای قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های تحقیقاتی و فناورانه این شرکت پرداخت.

علی جان صادق پور با اشاره به اهمیت بومی‌سازی دانش ساخت اسکروپمپ فاضلابی در قم اظهار داشت: این دستگاه که با حمایت و اعتماد شرکت آب و فاضلاب به یک شرکت خصوصی ساخته شد، برای نخستین بار به صورت موفق در قم به بهره‌برداری رسید و آماده تولید انبوه برای سراسر کشور است.

وی با اشاره به قابلیت این شرکت برای تأمین اسکروپمپ تمام ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب در کشور تأکید کرد: ساخت این دستگاه در داخل کشور ضمن جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور، کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری و سهولت دسترسی به قطعات یدکی را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین در خصوص مواد «منعقد کننده پلی کلراید آلومینیوم» گفت: این مواد در زلال سازی و تصفیه آب و فاضلاب و همچنین در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی کاربرد دارد و با کیفیت بسیار بالاتر از محصولات وارداتی  توسط 2 نفر از محققان دانشگاه قم با حمایت شرکت آب و فاضلاب استان قم در مرحله تولید نیمه صنعتی بوده و ثبت اختراع شده است.

استاندار قم نیز در این بازدید ضمن تمجید از فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی شرکت آب و فاضلاب استان قم، از تلاش مدیریت و کارکنان این شرکت در راستای بومی‌سازی تکنولوژی قدردانی کرد و از آبفای قم به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشگام در استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی یاد کرد.

فتح الهی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارت ، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اقدامات شرکت آب و فاضلاب در راستای حمایت از تولید داخل را تحسین کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchk6n6.23nmxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما