شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : 85963
منبع : خبرگزاری برنا
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم:

راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین(ع) اولویت طرح های درمانی قم است

قم نيوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین (ع) اولویت اول طرح‌های عمرانی قم است و تاکنون خیرین سلامت ۷۰ میلیارد تومان درآن هزینه کرده‌اند.
راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین(ع) اولویت طرح های درمانی قم است
راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین(ع) اولویت طرح های درمانی قم است
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر روز شنبه درجلسه شورای برنامه ریزی استان بیان کرد: این مرکز درمانی ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما در خرید انشعابات خدماتی با مشکل روبرو شده‌است.

وی افزود: با راه اندازی طرح‌های جدید درمانی قم درسال ۱۴۰۴ دربرگیری تخت‌های درمانی اشباع شده و بعد از آن باید در مسیر نوسازی و تجهیز تخت های قدیمی اقدام شود.

قدیر اضافه کرد: سرانه تخت بیمارستانی قم درحال حاضر یک و نیم تخت به ازای هر ۷ هزار تن است که با راه اندازی از طرح‌های درمانی جدید تا سال ۱۴۰۴ سرانه تخت های بیمارستانی ۲ و نیم تخت به ازای هر ۷ هزار تن افزایش می‌یابد.

وی گفت:‌با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود سال آینده یک دانشکده پزشکی جدید در محل پیراپزشکی استان احداث شود.

وی ابراز کرد: برای احداث دانشگاه طب سنتی مطالعات ابتدایی درحال انجام است و اعتبارات احداث آن هم از معاونت آموزشی وزارتخانه تامین خواهد شد.

۱۶۱ واحد ارائه دهنده خدمات درمانی در قم فعال است

مدیر بودجه دانشگاه علوم پزشکی قم نیز دراین جلسه بیان کرد: ۲ هزار و ۶۴۵ تخت ظرفیت کنونی دانشگاه علوم پزشکی استان است.

هادی حمیدی پارسا گفت:‌ ۱۶۱ واحد ارائه دهنده خدمات درمانی درقم فعال می‌باشد که از این تعداد ، ۵۹ واحد را خانه‌های بهداشت شامل می‌شود.

وی افزود: ۴۲ پایگاه اورژانس دراستان قم فعال است در قالب ۲۰ اورژانس جاده‌ای، ۲۱ اورژانس شهری و یک اورژانس هوایی درحال خدمات رسانی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکهزار و ۱۸۹ تن مجموع نیروهای پرسنلی دانشگاه علوم پزشکی قم می‌باشد و ۲ هزار و ۳۰۸ دانشجو نیز مشغول تحصیل هستند.

حمیدی پارسا اظهار داشت:  ۱۵۹ تن اعضای هیات علمی این دانشگاه می‌باشد و ۸۳۰ تن نیز ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی قم است.

پارسا عنوان کرد: با وضعیت کنونی سال آینده این دانشگاه با کسری ۷۳ میلیارد تومانی اعتبارات در پرداخت حقوق کارکنان خود مواجه خواهد شد.

مدیر بودجه دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به برخی مشکلات این دانشگاه اظهار کرد: هزینه سنگین خرید انشعابات، عوارض شدید شهرداری، جابه جایی استاد خزانه تخصیص داده شده، پارکینگ طبقاتی بیمارستان فرقانی و کندی در بهسازی سه پروژه این دانشگاه در ستاد بازآفرینی شهری از معضلات اصلی می‌باشد.

در حال حاضر پنج بیمارستان با یک هزار و ۷۸۶ تخت در این استان درحال احداث است که بر اساس جدول زمان‌بندی تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید؛ با تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان‌های امیرالمومنین(ع)، امجدی، قلب، مادر و یک هزار تختخوابی، تعداد تخت‌های بیمارستانی دولتی، خصوصی و خیریه در قم به سه هزار و ۶۰۰ تخت می‌رسد.

کلنگ احداث بیمارستان امیرالمومنین(ع) سال ۹۴ بر زمین زده شد و این مجموعه درمانی با ۲۲۰ تخت، در ۹ طبقه احداث‌ شده‌است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcaeona.49nmi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما