شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 85964
منبع : خبرگزاری تسنیم

هیچ موردی از کرونا در قم مشاهده نشده است

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قمگفت: هیچ موردی از بیماری کرونا در قم وجود نداشته و وضعیت استان در رابطه با این ویروس کاملاً ایمن و اطمینان‌بخش است.
هیچ موردی از کرونا در قم مشاهده نشده است
هیچ موردی از کرونا در قم مشاهده نشده است
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی قم در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: احداث دانشگاه طب سنتی یکی از رویکردهای مهم علوم پزشکی قم در دو سال آینده است.

وی افزود: هزینه احداث دانشگاه طب سنتی از طریق وزارتخانه تأمین می‌شود و به همین دلیل در بودجه سال آینده استان نیامده است، همچنین سال 99 دانشکده جدید پزشکی برای تأمین نیازهای آینده درمان استان راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هیچ موردی از بیماری کرونا در قم وجود نداشته و وضعیت استان در رابطه با این ویروس کاملاً ایمن و اطمینان‌بخش است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌کاره استان تا افق 1404 دیگر نیاز قم به تخت بیمارستانی به‌صورت کامل برطرف می‌شود و این استان از آن به بعد می‌تواند به یکی از قطب‌های پزشکی کشور تبدیل شود.

قدیر خاطرنشان کرد: نوسازی و تجهیز تخت‌های بیمارستانی بعد از تکمیل نیاز استان به مراکز درمانی باید دنبال شود، در حال حاضر سرانه تخت‌های بیمارستانی قم یک و نیم تخت به ازای هر 7 هزار نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: تا سال 1404 سرانه تخت‌های بیمارستانی قم به دو و نیم تخت به ازای هر 7 هزار نفر می‌رسد که وضعیت مطلوبی در سطح کشور خواهد بود، بخش مهمی از مراکز درمانی قم توسط خیرین سلامت در دست اجرا است.

وی تأکید کرد: بیمارستان 220 تختخوابی امیرالمؤمنین(ع) قم 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مشکل اتصال انشعابات و عوارض سنگین شهرداری مهم‌ترین موانع بهره‌برداری و تکمیل این مرکز درمانی مهم و حیاتی استان قم است.

قدیر اضافه کرد: این مرکز درمانی با مشارکت خیرین سلامت استان در دست احداث بوده و بیش از 70 میلیارد تومان تاکنون برای آن هزینه شده است، هدف کوتاه‌مدت دانشگاه علوم پزشکی قم راه‌اندازی این مرکز درمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان نیاز دانشگاه علوم پزشکی قم به جذب پرستار، گفت: تنها نیاز دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش نیروی انسانی جذب پرستار است و در بقیه بخش‌ها هیچ نیازی به جذب بیشتر نیرو احساس نمی‌شود.

قدیر اظهار داشت: 161 واحد درمانی در سطح استان قم با بیش از 2 هزار و 600 تخت بیمارستانی مشغول فعالیت است، همچنین 59 خانه بهداشت و 42 پایگاه اورژانس نیز در این استان فعال است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی قم سال آینده با کسری 73 میلیارد تومانی بودجه روبه خواهد بود، تأکید کرد: باید برای تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره این دانشگاه بودجه لازم اختصاصی‌اید.

قدیر گفت: 2 هزار و 308 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که ازاین‌بین 830 نفر خوابگاهی هستند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcba9bw.rhbs0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما