يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 85971
منبع : خبرگزاری ايرنا

۳۰ غرفه عرضه میوه شب عید در قم برپا می‌شود

قم نيوز : مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: ۳۰ غرفه برای توزیع میوه شب عید در مناطق هشتگانه شهری قم برپا می‌شود.
۳۰ غرفه عرضه میوه شب عید در قم برپا می‌شود
۳۰ غرفه عرضه میوه شب عید در قم برپا می‌شود
به گزارش قم نیوز سید محسن میرهادی عصر شنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ادامه داد: همچنین ۹ ستاد برای آماده‌سازی فضای عمومی شهر قم در استقبال و خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی فعال‌شده است.

وی اظهار داشت: برای آماده‌سازی شهر قم در ایام نوروز طرح‌های محله‌ای در تمام مناطق هشت‌گانه شهری اجرا می‌شود.

میرهادی گفت: اجرای سیستم یکپارچه آذین‌بندی و نورپردازی شهری در ایام نوروز عملیاتی می‌شود.

وی گفت: یک هزار و ۴۶۸ چشمه سرویس بهداشتی و ۳۷ نمازخانه در سطح بوستان‌های شهری در ایام عید نوروز آماده‌سازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استقرار سفره‌های هفت‌سین در سطح مناطق هشت‌گانه و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه، پاک‌سازی معابر و ورودی‌های شهر و رنگ‌آمیزی معابر شهری در حال انجام است.

۵ بوستان شهر قم برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌شده است

وی اضافه کرد: ۵ بوستان امام رضا(ع)، مهدی، فدک، نیایش، پارکینگ چهار مسجد مقدس جمکران و بوستان غدیر برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌شده و مسافران می‌توانند در این ۵ محل چادر نصب‌کرده و در آن اسکان پیدا کنند

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۹۸۰ تخته چادر ظرفیت ۵ بوستان اصلی شهر قم در اسکان مسافران نوروزی است و چند مجموعه مسقف نیز در صورت بارندگی پیش‌بینی‌شده است.

میرهادی گفت: طرح معنوی «احسان ماندگار» با تعامل با بهزیستی استان برای جمع‌آوری وسایل موردنیاز شهروندان از بیستم اسفندماه انجام می‌شود.

وی گفت: ۶ هزار و ۱۲۵ ظرفیت پارکینگی شهر قم در هسته مرکزی شهر است و برای جلوگیری از ایجاد مشکل باید از ظرفیت دستگاه‌های دیگر به‌ویژه آموزش‌وپرورش استفاده شود.

میرهادی گفت: اجرای برنامه تور قم گردی و برپایی نماز جماعت در بوستان‌های شهری به‌صورت جدی در کمیته فرهنگی شهرداری قم دنبال می‌شود.

خدمات‌رسانی در محور قم-گرمسار ضعیف است

مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در این جلسه با انتقاد از عدم شکل‌گیری زیرساخت‌های ابتدایی خدمات‌رسانی در محور قم-گرمسار، گفت: خدمات‌رسانی در این محور ناکافی بوده و با ضعف همراه است.

محسن اوروجی بیان کرد: ضعف در خدمات‌رسانی در محور قم-گرمسار با توجه به تردد بسیار زیاد مسافران نورزی از این محور تشدید می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران قم در ادامه اظهار داشت: آرامستان های شهر قم در پنجشنبه آخر سال شاهد حضور گسترده مردم است و تدابیر لازم برای جلوگیری از  هرگونه مشکلی انجام بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای جلوگیری از تراکم جمعیتی در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س)، ۲۰ درصد از فضای این مکان مقدس باید خالی نگه‌داشته شود.

وی ابراز کرد: کارگروه بهداشت و درمان از ۲۲ اسفندماه تا ۲۵ فرودین ماه سال ۹۹ برنامه‌های ویژه‌ای را در سطح استان انجام خواهد داد.

اوروجی گفت:به دلیل تغییر الگوی بارش‌ها، کارگروه اسکان باید آمادگی لازم را برای انتقال مسافران در صورت سیلابی شدن بوستان‌ها به مکان‌های مسقف داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران قم افزود: همچنین در ایام نوروز پیش‌بینی وزش باد شدید می‌رود و کمیته اسکان زائرین استانداری نسبت به این مساله نیز تدبیر داشته باشد.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی و نصب تابلوهای راهنمای مسیر و مسافران باید به‌صورت کاملا شفاف و بدون هرگونه ابهام برای جلوگیری از سردرگمی مسافران انجام بگیرد.

اوروجی گفت: کمبود سرویس‌های بهداشتی در بلوار پیامبر اعظم(ص) کاملا مشهود است که این مساله در برگزاری مراسم نیمه شعبان مشکل‌آفرین می‌شود.

وی اظهار داشت: در برگزاری مراسم نیمه شعبان باید تردد هرگونه خودروی سواری و موتورسیکلت به محورهای متصل به بلوار پیامبر اعظم(ص) ممنوع شود.

کمبود پارکینگ مشکل اصلی قم در استقبال از مسافران نوروزی

دبیر شورای ترافیک قم نیز در این جلسه، اظهار کرد: کمبود پارکینگ و ترافیک سنگین در بلوار سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی مهم‌ترین معضلات استان در ایام عید نوروز می‌باشد.

وحید مقدم اضافه کرد: اطراف میدان جانبازان و مصلای قدس به دلیل حجم تردد بسیار زیاد خودرو با تراکم سنگین و ترافیک در این ایام روبه‌رو است.

وی گفت:طرح‌های ترافیکی برای حل مشکلات سال گذشته در پلیس راهور استان در حال به‌روزرسانی و آماده‌سازی می‌باشد.

وی بیان داشت: تابلوهای هدایت‌کننده مسیر و راهنمای زائران نسبت به سال گذشته با افزایش قابل‌توجهی روبه خواهد شد.

وی اضافه کرد: به دلیل افزایش قیمت سوخت پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال گذشته استفاده از وسایل نقلیه عمومی در سفر به استان قم افزایش یابد.

اقامه نماز جماعت در مجتمع‌های بین‌راهی قم

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم نیز عنوان کرد: این ستاد بر اقامه نماز جماعت در سطح ادارات و نمازخانه‌های بین‌راهی تأکید ویژه‌ای با دستور استاندار قم دارد.

محمد خامه یار تصریح کرد: در ایام نوروز برنامه ویژه‌ای برای اقامه نماز در سطح مجتمع‌های بین‌راهی استان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: بازدید از نمازخانه‌های بین‌راهی و تجهیز نمازخانه‌های درون‌شهری هم‌زمان با ایام نوروز انجام خواهد شد.

وی ابراز کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه امکان تأمین روحانی در تمام مراکز اقامه نماز فراهم‌شده است.

ساماندهی معتادان متجاهر هم‌زمان با تعطیلات نوروزی

معاون اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری قم نیز گفت: پوشش ترافیکی و امنیتی برای ۱۰ میلیون زائر در ایام نوروز پیش‌بینی‌شده است.

مهدی شریفی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ۲۱ میلیون مسافر با ۷ میلیون خودرو سواری از محورهای مواصلاتی قم عبور می‌کنند.

 وی خاطرنشان کرد: برای تأمین امنیت زائران و خودروهای آن‌ها از توان بسیج مردمی استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: برای افزایش ضریب امنیت تفرجگاه‌های شهری نیز برنامه‌ریزی لازم انجام‌شده است.

شریفی اظهار داشت: رصد و پایش فضای مجازی برای افزایش ضریب ایمنی و ساماندهی معتادان متجاهر نیز هم‌زمان با ایام نوروز ۹۹ انجام می‌شود.
https://qomnews.ir/vdcjvheo.uqeiazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما