يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : 85987
منبع : خبرگزاری تسنیم

انتقاد بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور از دستمزد پایین کارگران

قم نيوز : بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور مقصران اصلی نارضایتی کارگران را عملکرد نادرست دولتمردان و مسئولان دانست و گفت: یکی از وظایف اداره تعاون ایجاد تسهیلات ارزان قیمت و معافیت از مالیات کارفرمایان است.
انتقاد بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور از دستمزد پایین کارگران
انتقاد بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور از دستمزد پایین کارگران
به گزارش قم نیوز همزمان با سالروز ولادت دخت مکرم نبی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن مراسم جشنی به همین مناسبت در مسجد یک شرکت صنعتی ‌در شهرک صنعتی نیزار استان قم برگزار شد.

این مراسم با حضور عباس شیری بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور و سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم، جیریایی معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابوالفضل بهرامی مدیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی شهرستان قم، اعضای هیئت‌مدیره این شرکت صنعتی ‌و جمعی از کارکنان این شرکت برگزار  و در آن از کارکنان شرکت صنعت ورق آریان پاژ تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم، بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور ضمن تبریک روز مادر و زن اظهار داشت: زبان کارگری به دلیل مطالبه‌گر بودنشان تلخ است.

عباس شیری ‌مقصران اصلی نارضایتی کارگران را عملکرد نادرست دولتمردان و مسئولان دانست و گفت: یکی از وظایف اداره تعاون ایجاد تسهیلات ارزان‌قیمت و معافیت از مالیات کارفرمایان است تا صنعت تولید رونق خود را داشته باشد.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم با اشاره به پایین بودن پایه حقوق یک کارگر عنوان کرد: در اکثر استان‌ها حقوق کارگران چند ماهی عقب می‌افتد، اما در این شرکت این‌گونه نبوده و شاهد رسیدگی به امور کارگران در زمینه‌های مختلف هستیم که جای بسی خرسندی دارد.

شیری در پایان با بیان اینکه میزان دستمزد و حقوق کارگران با تورم موجود در کشور مغایرت دارد، تأکید کرد: یکی از کوچک‌ترین وظایف ما این است که از کارگران تقدیر به عمل‌آورده و  آنان را موردتکریم قرار دهیم.

در ادامه این مراسم ، ابوالفضل بهرامی مدیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی شهرستان قم با اشاره به پشت سر گذاشتن سال رونق تولید، اقدام و عمل با فرازوفرودهای فراوان گفت: کارگران نقش مهمی در تولید کشور داشته و می‌توانند در رشد و توسعه کشور گام‌های اساسی و مهمی بردارند.

در بخشی از این جلسه معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید با حمایت از کارگران و کارفرما شروع می‌شود، گفت: امروز مهم‌ترین کار در حمایت از کارفرما بازار فعال، است که کارخانه‌ها را به حرکت درمی‌آورد.

عصمت جیریایی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های جامعه کارگری درعرصه‌های مختلف تأکید کرد: چنین کارفرمایان و کارگران و هنرمندانی با امید به آینده توانستند در مسیر رشد و توسعه کشور گام برداشته و به موفقیت دست یابند و تلاش آن‌ها بیش از هر چیز نشأت‌گرفته از غیرت ایرانی مسلمان بوده و برای همه ما درس‌آموز است.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی ابتدا از کارگران، مهندسین و کارآفرینان آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر همه با هم در یک مجموعه صادقانه دست‌به‌دست هم دهند و با روحیه نشاط در مسیر کار و تلاش گام بردارند. در آن صورت کارها به‌درستی پیش رفته و شاهد موفقیت‌های روزافزون خواهیم بود.

همچنین مدیرعامل شرکت صنعت ورق آریان پاژ با اشاره به جایگاه و اهمیت بنیان خانواده اظهار داشت: خوشحالم که در این روز جشنی برای حضرت فاطمه زهرا(س) می‌گیریم، یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید از آن درس گرفت توجه به مقام و جایگاه زنان در نزد آقایان و خود بانوان است.

محمدمهدی یار جانی افزود: رشد و توسعه ایران اسلامی درگذشته و در حال مدیون بانوان و زنانی بوده که در عرصه‌های مختلف حضوری پررنگ داشته‌اند.

وی به نقش بانوان در پیشبرد اهداف خانواده و جامعه اشاره و تأکید کرد: درواقع پیشرفت هر کشوری، از دامن مادران آن سرزمین شروع می‌شود و باید قدردان این آینده‌سازان مملکت، اسلام، دین و شیعه باشیم.

این کارآفرین برتر استان قم با بیان اینکه داشتن خانواده‌ای موفق درگرو داشتن بانوانی هدفمند و روش ضمیر است، خاطرنشان کرد: باید یاد بگیریم به طنز یا به جد جایگاه بانوان را ابتدا در خانواده و سپس در جامعه تنزل ندهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcguy97.ak9n74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما