يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : 85992
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد؛

وجود یک و نیم تخت بیمارستانی به ازای هر ۷ هزار نفر در قم

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به ازای هر ۷ هزار نفر در قم یک و نیم تخت بیمارستانی وجود دارد که با راه اندازی طرح‌های درمانی تا سال ۱۴۰۴ به ۲ و نیم تخت افزایش می‌یابد.
وجود یک و نیم تخت بیمارستانی به ازای هر ۷ هزار نفر در قم
وجود یک و نیم تخت بیمارستانی به ازای هر ۷ هزار نفر در قم
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر قبل از ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از پروژه‌های نیمه تمام بخش سلامت و راهبرد سلامت استان تا سال ۱۴۰۰ بیان کرد: سرانه تخت بیمارستانی قم در حال حاضر یک و نیم تخت به ازای هر ۷ هزار نفر است که با راه اندازی از طرح‌های درمانی جدید تا سال ۱۴۰۴ سرانه تخت‌های بیمارستانی ۲ و نیم تخت به ازای هر ۷ هزار تن افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: اگر بخش وی آی پی بیمارستان‌های استان را مجهز کنیم در زمینه زیرساخت گردشگری سلامت تأمین و به درآمدزایی خواهیم رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ۱۶۱ پایگاه و خانه بهداشت روستایی و مرکز بهداشت برای ارائه خدمات بهداشت سلامت با این دانشگاه همکاری دارند، گفت: ۳۰ درصد نیروهای دانشگاه علوم پزشکی دولتی و ۷۰ درصد خصوصی هستند که این امر برای دانشگاه تهدیدی جدی است.

قدیر با اشاره به اینکه ۴۲ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲۱ پایگاه شهری و ۳ پایگاه هوایی در استان قم خدمات ارائه می‌دهند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی قم ۷۳ میلیارد تومان کسری حقوق دارد هم‌چنین ۵۵ میلیارد تومان هم دانشگاه به بیمه سلامت بدهی دارد.

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود سال آینده یک دانشکده پزشکی جدید در استان احداث شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: برای احداث دانشگاه طب سنتی نیز مطالعات ابتدایی درح ال انجام است و اعتبارات احداث آن هم از معاونت آموزشی وزارتخانه تأمین خواهد شد.

قدیر با بیان اینکه راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین (ع) اولویت اول طرح‌های عمرانی قم است و تاکنون خیرین سلامت ۷۰ میلیارد تومان در آن هزینه کرده‌اند، گفت: این مرکز درمانی ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما در خرید انشعابات خدماتی با مشکل روبرو شده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccioq4.2bqpo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما