دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : 86020
منبع : خبرگزاری تسنیم

19 هزار نفر در 21 مسجد قم معتکف می‌شوند

قم نيوز : رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان قم گفت: در مجموع ۱۹ هزار نفر را در استان قم می‌‌پذیریم که نسبت به سال گذشته هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
۱۹ هزار نفر در ۲۱ مسجد قم معتکف می‌شوند
۱۹ هزار نفر در ۲۱ مسجد قم معتکف می‌شوند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد مرکزی اعتکاف که در سالن جلسات ستاد اقامه نماز استان برگزار شد اظهار داشت: هر چه به اعتکاف بپردازیم عیار معنویت و اخلاق بالاتر می‌‌رود و تاکنون برنامه‌ریزی ما برای مراسم و جشنواره بوده ولی از این پس با بهکارگیری گروه‌های پژوهشی به‌دنبال تدوین برنامه چهل ساله هستیم.

وی افزود: روزهای 18، 19 و 20 اسفندماه مطابق با ایام البیض ماه رجب ایام برگزاری مراسم اعتکاف است و همان‌طور که گفتیم در قم 21 مسجد و در کل کشور نیز حدود شش هزار مسجد پذیرای معتکفان خواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف بیان کرد: اعتکاف نه فقط در ایران اسلامی بلکه به خارج کشور هم صادر شده است، امروز اعتکاف هم از نظر علمی و هم از نظر عملی جهانی شده است و در قریب به 80 کشور خارجی هم اعتکاف برگزار می‌ شود.

تکیه‌ای گفت: روز 12 اسفند از طریق سایت اعتکاف قرعه‌کشی انجام شده و روی سایت قرار می‌گیرد، سال گذشته با توجه به این که روز اول و دوم فروردین هم اعتکاف را داشتیم استقبال کمتری را شاهد بودیم تا جایی که روز اول ثبت نام کمتر از 15 نفر ثبت نام داشتیم ولی امسال در دو روز اول بیش از سه هزار نفر ثبت نام کردند و امیدواریم هیچ کس از این فیض محروم نماند.

وی با بیان اینکه روزهای توزیع کارت 13 و 14 اسفندماه از ساعت 14 تا 18 در مصلی قدس خواهد بود، افزود: برنامه‌ریزی اعتکاف دو بُعد دارد، یکی بُعد خدماتی و اجرایی است که در مقدمه آن برنامه‌ریزی، ثبت نام، اعطای کارت و استقبال از حضور عزیزان در اعتکاف و تدارکات و تا روز پایانی است که عزیزان ما مسجد را تطهیر و تنظیف می‌‌کند و بعد فرهنگی هم بعد دیگر کار است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف تصریح کرد: 26 بهمن تا 10 اسفندماه روزهای ثبت نام اعتکاف است و این کار فقط از طریق سایت اعتکاف انجام می‌‌شود، 14 مسجد ویژه خواهران و هفت مسجد ویژه برادران است و در مجموع 19 هزار نفر را در استان قم می‌‌پذیریم که نسبت به سال گذشته هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

تکیه‌ای خاطرنشان کرد: در مراسم معنوی اعتکاف برای قشرهای خاص مسجد ویژه داشته باشیم از جمله برای دانشجویان دختر و دانشجویان پسر به‌صورت مستقل مسجد داریم که مسجد الغدیر ویژه جانبازان است و برای اعتکاف دانش‌آموزی هم در تدارک هستیم که مسجد آن مشخص نشده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfxxdc.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما