سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : 86033
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
رییس اداره سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم؛

نهضت ساخت سینما در قم به صورت جدی دنبال شده‌است

قم نيوز : رضوانی گفت:تعداد سینما‌های استان به ۶ سینما تا پایان سال ۹۷ افزایش یافته‌است و ۷ سینما در حال ساخت و تجهیز درقم وجود دارد.
نهضت ساخت سینما در قم به صورت جدی دنبال شده‌است
نهضت ساخت سینما در قم به صورت جدی دنبال شده‌است
به گزارش قم نیوز محمدکاظم رضوانی رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این‌که در ۲ سال اخیر تعداد صندلی‌های سینما در قم ۲ برابر شده است،گفت: تعداد صندلی سینما‌های استان از ۹۰۰ صندلی در سال ۹۶ به یک هزار و ۸۵۰ صندلی در سال جاری افزایش یافته‌است.

رضوانی با بیان اینکه نهضت ساخت سینما درقم در سال‌های اخیر به صورت جدی دنبال شده‌است تصریح کرد: تعداد سینما‌های استان از ۳ سینما درسال ۹۶ به ۶ سینما تا پایان سال ۹۷ افزایش یافته‌است ضمن اینکه هم اکنون هفت سینمای در حال ساخت و درنوبت تجهیز در استان وجود دارد.

رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: ونوس با ۲ سالن به ظرفیت‌های ۸۰ و ۲۲۰ صندلی، تربیت با یک سالن به ظرفیت ۴۰۰ صندلی، آیه با یک سالن به ظرفیت ۱۱۰ صندلی، کانون با یک سالن به ظرفیت ۲۲۰ صندلی، آوینه با یک سالن به ظرفیت ۲۲۰ صندلی و شهر آفتاب با سه سالن به ظرفیت‌های ۸۰، ۴۰ و ۸۰ سینما‌های فعال موجود در قم هستند.

رضوانی، ادامه داد: ۲ سینمای اریکه ملل و مجتمع بازار سلام با دارا بودن ۲ و ۶ سالن از جمله دیگر طرح‌های در حال احداث سینمایی قم است که با تکمیل و تجهیز این سینما‌ها نیز ۸۹۰ صندلی به مجموعه ظرفیت سینمایی استان افزوده می‌شود.

او گفت: سینما‌های تالار مرکزی شهر، استقلال، بازار شهر، نور و همچنین موزه انقلاب و دفاع مقدس، پنج سینمای در نوبت تجهیز استان هستند که با بهره‌برداری از این سینما‌ها ۹ سالن به ظرفیت سینمایی قم افزوده می‌شود.

رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: در مجموع با تکمیل و تجهیز این طرح‌های سینمایی سه هزار و ۸۰ صندلی به ظرفیت سینمایی استان افزوده می‌شود که با برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان سال آینده از این مجموع تعداد ۹۰۰ صندلی در قم به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcjtyeo.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما