چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 86064
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس پارک علم و فناوری قم:

۷۹ شرکت دانش بنیان درقم فعال است

قم نيوز : رییس پارک علم و فناوری قم با اشاره به روند توسعه شرکت های دانش بنیان دراستان گفت: ۷۹ شرکت دانش بنیان در سطح قم فعال است.
۷۹ شرکت دانش بنیان درقم فعال است
۷۹ شرکت دانش بنیان درقم فعال است
به گزارش قم نیوز سید حسین اخوان علوی شامگاه سه‌شنبه درآیین اختتامیه اولین جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری در تالار مرکزی شهر قم بیان کرد: همچنین ۱۶۵ واحد فناور درمراکز رشد و پارک علم و فناوری استان فعال بوده و بیش از ۲ هزار تن در این شرکت‌ها اشتغال دارند.

وی وضعیت قم درتوسعه شرکت‌های دانش بنیان را مطلوب ارزیابی کرد و  اضافه کرد: قم از نظر تعداد فعالیت شرکت های دانش بنیان در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

اخوان علوی افزود: شرکت‌های دانش بنیان قم سال گذشته بیش از یک میلیون صادرات داشته‌اند و زمینه برای افزایش صادرات کاملا فراهم است.

وی تصریح کرد: حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان و مبتنی بر فناوری برای آینده اقتصادی و پیشرفت کشور اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: برای حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان باید زیست بوم فعالیت شرکت های دانش بنیان ایجاد شود و فرهنگ سازی لازم نیز برای کنشگری تمام کنشگران فراهم شود.

اخوان علوی خاطرنشان کرد: برای تقویت شرکت‌های دانش بنیان مبتنی بر فناوری باید فرهنگ را در خدمت فرهنگ قرار دهیم که حمایت از تولیدات رسانه ای و تولید فیلم کوتاه و مستند در این زمینه از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

ارسال ۱۶۳ اثر به نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری 

دبیر نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری قم نیز بیان داشت: ۱۶۳ اثر در مجموع به دبیرخانه نخستین جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری این استان ارسال شد.

حمید رضا شوشتری ابراز کرد: از این بین ۲۱ اثر پس از داوری به بخش نهایی راه یافت و برگزیدگان در ۵ بخش رپرتاژ آگهی، کلیپ‎، انیمیشن، موشن گرافیک، بخش های جنبی آماتور و حرفه‌ای و بخش موبایلی و بخش ویژه شامل شهدای فناوری و وقف تجلیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: این جشنواره به عنوان تجربه نخست در نوع خود و در سطح استانی برگزار می‌شود، اما استقبال غیر منتظره‌ای انجام گرفت.

وی اظهار داشت: تقویت فیلمسازی درحوزه فن‌آوری، حمایت مادی و معنوی ازهنرمندان عرصه فناوری، ارتقای آموزش، تحلیل، تبیین و روش‌های ساخت انواع فیلم های مستند و غیر مستند برای معرفی و شناسایی نخبگان و صاحبان ایده های جدید، کمک به فرایند تجاری سازی ایده و محصولات دانش بنیان، از جمله اهداف این جشنواره است.

شوشتری با تاکید بر ظرفیت های ملی در تولید فیلم کوتاه نوآوری، اظهار کرد: این جشنواره از سال آینده به صورت ملی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcdoz0j.yt0996a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما