چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 86082
منبع : خبرگزاری فارس

کرونا کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست/ اختصاص یک بیمارستان در قم به بیماران شبه آنفلوآنزا

قم نيوز : معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی با بیان اینکه کرونا کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست گفت: از مردم می‌خواهیم نگران نبوده و نسبت به رعایت بهداشت فردی توجه کرده و ترجیحا از حضور در مراکز شلوغ پرهیز کرده و از ماسک استفاده کنند.
کرونا کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست/ اختصاص یک بیمارستان در قم به بیماران شبه آنفلوآنزا
کرونا کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست/ اختصاص یک بیمارستان در قم به بیماران شبه آنفلوآنزا
به گزارش قم نیوز قاسم جان بابایی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران در قم در خصوص انتشار خبر فوت دو نفر بر اثر ابتلا به کرونا ویروس بیان کرد: این ویروس به خاطر شرایط مسری بودن امکان درگیر شدن بالایی دارد و طبق پیش بینی ها در کشور ما ورود پیدا کرده است؛ دو مورد تشخیص اولیه این بیماری مثبت بوده و آزمایش ژنتیک و تشخیص نهایی در حال بررسی است و این مسئله نیز تا عصر امروز به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه طی هفته های گذشته گرفتار این بیماری شدند گفت: این بیماری در کشور ما با تاخیر ورود پیدا کرده است، و در حال حاضر یکی از بیمارستان‌های استان قم به این بیماری اختصاص یافته است.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی با اشاره به اینکه این بیماری کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم یکی از بیمارستان‌ها را تفکیک کرده و بیمارانی که مربوط به شبه آنفلوآنزا باشند در این بیمارستان تحت در نظر گرفته و بیمارستان دوم نیز در حال آماده باش است.

وی با اشاره به اینکه لوازم مصرفی حفاظتی برای پرسنل و بیماران آماده شده و از نظر دارو و امکانات کمبودی نیست، بیان کرد: دیروز گروهی از اداره کل بیماری های واگیر وزارت بهداشت در قم مستقر شده و به رئیس دانشگاه کمک می‌کنند و بنده نیز در قم می‌مانم تا نگرانی ها به حداقل برسد.

جان بابایی یادآور شد: از مردم می‌خواهیم نگران نبوده و نسبت به رعایت بهداشت فردی توجه کرده و ترجیحا از حضور در مراکز شلوغ پرهیز کرده و از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه دو نفر مبتلا شده از ساکنان شهر قم هستند بیان کرد: گزارشی از این بیماری در استان‌های دیگر نداریم و البته بعید نیست که ابتلا اتفاق بیفتد و هماهنگی لازم برای مدیریت وجود دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی با اشاره به اینکه ماسک مورد نیاز تامین شده جای نگرانی نیست، یادآور شد: بیمارستان کامکار برای بیماران اختصاص داده شده و اگر ضرورت باشد از بیمارستان فرقانی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxz0j.yt09j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما