دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 86193
منبع : خبرگزاری ايرنا

آیت‌الله شبیری زنجانی: رعایت ضوابط بهداشتی و پزشکی بر همگان لازم است

قم نيوز : آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید در جواب استفتایی در مورد کرونا گفت: با توجه به خطر جدی این بیماری، رعایت ضوابط بهداشتی و پزشکی بر همگان لازم است، مسئولان نیز باید با جدیت، تدابیر لازم و فوری را برای ممانعت از شیوع بیشتر بیماری عملی کنند.
آیت‌الله شبیری زنجانی: رعایت ضوابط بهداشتی و پزشکی بر همگان لازم است
آیت‌الله شبیری زنجانی: رعایت ضوابط بهداشتی و پزشکی بر همگان لازم است
به گزارش قم نیوز متن استفتا و پاسخ این مرجع تقلید بدین شرح است: «با توجه به توصیه پزشکان و متخصصین به حضور نیافتن افراد مشکوک به بیماری واگیردار اخیر در مجامع و محیط‌های عمومی، عدم توجه افراد به این توصیه چه حکمی دارد؟ آیا رعایت این توصیه‌ها ازنظر شرعی نیز لازم است؟ به‌ویژه آنکه برخی از افراد باوجود توصیه متخصصین، تعطیل کردن کلاس‌های درس و مراسم و مجالس مذهبی و غیرمذهبی را درست نمی‌دانند. آیا چنین کاری را شرعی می‌دانید؟»

پاسخ آیت‌الله‌ شبیری زنجانی: «با توجه به خطر جدی این بیماری، رعایت ضوابط بهداشتی و پزشکی بر همگان لازم است. مسئولین نیز باید با جدیت، تدابیر لازم و فوری را برای ممانعت از شیوع بیشتر بیماری عملی کنند.»

«امیدواریم مردم عزیزمان با توکل به خداوند متعال و توسل به حضرات معصومین (ع) از این ابتلای بزرگ الهی به‌سلامت بیرون آیند.»

 اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: طبق اظهارات وزیر بهداشت تاکنون ۴۷ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۲ نفر فوت کرده‌اند.

به‌منظور مقابله و پیشگیری از شیوه بیماری کرونا درقم، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم از روز پنجشنبه هفته گذشته تا آخر هفته جاری تعطیل‌شده است.

هم‌زمان با تاکید دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر ضرورت دوری مردم از اجتماعات و مراکز عمومی، دو تن از مراجع تقلید آیات جعفر سبحانی و ناصر مکارم شیرازی نیز در پیامی ویدئویی بر ضرورت توجه به توصیه‌های پزشکی ازجمله عدم حضور در اجتماعات و اماکن عمومی تاکید کرده‌اند.

همچنین فعالیت سینماهای قم و برنامه‌های هنری و سینمایی و همچنین دانشگاه‌های قم تا ۹ اسفند متوقف شده‌است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcgwq97.ak93y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما