سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : 86220
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

بهارستانی های قم را بیشتر بشناسید

قم نيوز : طبق نتایج شمارش آرای صندوق‌های اخذ رای حجت الاسلام ذوالنور، امیرآبادی و زاکانی نمایندگان مردم قم در خانه ملت شناخته شدند.
بهارستانی های قم را بیشتر بشناسید
بهارستانی های قم را بیشتر بشناسید
به گزارش قم نیوز پرونده انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قم بسته شد،اما پرونده عملکرد منتخبان مردم قم برای پیشرفت و آبادانی قم باز شد.

پس از حضور خوب و  موثر مردم انقلابی و وفادر به آرمان های انقلاب اسلامی برای تعیین سرنوشت خود فرایند شمارش آرا بلافاصله پس از پایان رای گیری آغاز شد و با پایان یافتن کار شمارش آرای صندوق‌های اخذ رای در قم، احمد امیرآبادی فراهانی، علیرضا زاکانی و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری باکسب بیشترین آرای مردم، به عنوان سه نماینده منتخب حوزه انتخابیه قم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مدت چهار سال انتخاب شدند.

بهارستانی های قم را بیشتر بشناسید

به گفته بیژن سلیمان پور رئیس ستاد انتخابات قم  احمد امیرآبادی فراهانی با ۲۱۸ هزار و ۳۱۵ رای، مجتبی ذوالنوری با ۲۰۴ هزار و ۷۵۸ و علیرضا زاکانی با ۱۹۰ هزار و ۴۲۲ رای حائز اکثریت آرا شدند و از حوزه انتخابیه قم به عنوان نمایندگان این استان به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

احمد امیرآبادی فراهانی
او زاده ۱۳۵۲ در امیرآباد فراهان (استان مرکزی)،است.امیرآبادی استاد دانشگاه مسلط بر زبان های عربی، انگلیسی، آذری و دارای دکترای مدیریت آینده پژوهی از دانشگاه عالی دفاع ملی است. 

در ۱۳ سالگی به جبهه اعزام و در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به فیض جانبازی نائل شد.

در سال ۱۳۶۸ به عنوان آموزشیار نهضت سوادآموزی در مناطق محروم مشغول به خدمت شد؛ در سال ۱۳۷۱ تحصیلات متوسطه خود را به پایان رساند، در سال ۱۳۷۶ در رشته مدیریت فارغ‌التحصیل گردید و در سال ۱۳۸۰ نیز توانست مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشته مدیریت مالی اخذ نماید. وی در سال ۱۳۹۸ مدرک دکترای خود را در رشته مدیریت آینده پژوهی از دانشگاه عالی دفاع ملی اخذ نمود.

بهارستانی های قم را بیشتر بشناسید

امیرآبادی فراهانی در سال ۱۳۶۹ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در طول مدت حضور در سپاه مسئولیت‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، مدیریتی و فرماندهی را تجربه کرد.

امیرآبادی فراهانی در سال ۱۳۹۱ با شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و با رأی مردم شهید پرور استان قم، به عنوان نماینده این استان در مجلس انتخاب شد. همچنین در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت نموده و برای بار دوم و با رای مردم عزیز قم به عنوان منتخب اول استان اتنخاب گردید که در طول ۴ سال دوره دهم مجلس هر سال به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از سوی نمایندگان محترم مجلس انتخاب شد.

امیرآبادی فراهانی در طول دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی، و در هشت سال به عنوان یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه، نقش قابل توجهی در تصویب بودجه‌های سالیانه کشور داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری
مجتبی ذوالنور در سال ۱۳۴۳ در شهر ملایر متولد شد.ذوالنور همزمان با بیروزی انقلاب اسلامی و درسن ۱۷ سالگی وارد حوزه علمیه بروجرد شد و بخشی از دروس مقدماتی را در نزد اساتیدی، چون آیه الله حاج شیخ ابراهیم نجفی بروجردی وحج اسلام جواهری بروجردی و واعظی و کریمی گذرانید و پس از دو سال به قم مهاجرت کرد و مابقی دروس مقدماتی و نیز سطح حوزه را در محضر اساتیدی مانند موسوی گرگانی و طالقانی و حسینی بوشهری_موسوی و فشارکی و وجدانی فخر ره و اعتمادی ره و صالحی مازندرانی ره به پایان رساند.

او پس از اخذ دیبلم در کنارفعالیت‌های اجرائی و مدیریتی و سیاسی از طریق کنکور سراسری موفق به اخذ مدرک کارشناسی (لیسانس) زبان انگلیسی برای استفاده در فعالیت‌های تبلیغی شد.

ذوالنور همچنین دوره کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم دفاعی در دانشگاه امام حسین (ع) گذراند و و دانشجوی دوره دکتری مدیریت راهبردی است.

او روحانی و سیاستمدار ایرانی است، که در دوره دهم مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده قم در مجلس حاضر است. وی در انتخابات مجلس دهم، ۱۴۳٬۶۵۴ رای کسب کرد و پس از علی لاریجانی و احمد امیرآبادی فراهانی، بعنوان نماینده سوم قم، به مجلس دهم راه یافت. او یکی از کرسی‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را در اختیار دارد.

ذوالنور پیش از حضور در مجلس شورای اسلامی، سال‌ها جانشین نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده‌است.


بهارستانی های قم را بیشتر بشناسید


ذوالنور مدت ۸۴ ماه تا قبل از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در جبهه‌های جنوب–غرب وکردستان حضور داشت و در اکثر عملیات‌های بزرگ و کوچک حضور داشته است.

هم‌اکنون به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره دهم مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند.

او در انتخابات مجلس دهم به همراه احمد امیرآبادی فراهانی و علی لاریجانی به عنوان نماینده سوم قم، به مجلس دهم راه یافت.

ذوالنور پیش از این، سال‌ها جانشین نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده‌است. در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۱ با قرار گرفتن در جایگاه چهارم از راهیابی به مجلس بازماند. 

 
علیرضا زاکانی
او زاده ۱۳۴۴ در تهران، سیاستمدار اصولگراست. او نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در سه دوره بود و ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام، نتایج و پیامدهای آن را برعهده داشته‌است.

 زاکانی در جنگ ایران و عراق از ناحیه دست، پا و گردن جانباز شد.او  سابقه فرماندهی بسیج دانشجویی و عضویت در هیئت منصفه مطبوعات را داراست. 

او  برای حضور فعال در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ در قالب جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فعالیت کرده‌است.در سال ۱۳۸۸ مدیر مسئول هفته نامه پنجره شد.


زاکانی در سال ۱۳۶۲ و در دوران دفاع مقدس موفق به اخذ مدرک دیپلم شده است.او که در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شده بود، پس از سه ترم مشروطی در رشته دستیاری کودکان و بعد از وقفه‌ای سه ساله به رشته پزشکی هسته‌ای تغییر رشته داد.

بهارستانی های قم را بیشتر بشناسید

زاکانی نیز در خصوص نمرات دبیرستان و نیز با رد مشروط شدن متوالی در یادداشتی به این موضوع پاسخ داد: " اول اینکه بنده در دوران دبیرستان هیچگاه نمراتی را که ذکر کرده‌اید نداشته‌ام و تنها در سال ۶۲ دو تا تجدیدی دارم. زیرا بنده سال ۶۲ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در جبهه بودم و تنها ۷ روز بدون معلم درس خواندم و در طول تحصیل هم به علت حضور در منطقه عملیاتی ترک تحصیل تلقی شده بودم و آن دو درس هم مدتی بعد امتحان دادم و قبول شدم.

دوم اینکه در مدرکی که در یکی از سایت ها منتشر شد و به استناد آن نوشته شده بود بنده سه ترم مشروط شدم باید اعلام می‌کنم ذیل همان نامه منتشر شده نوشته شده بود که دو ترم از این سه ترم از مشروطی درآمده‌ام که دلیل آن تأخیر در اعلام نمرات بوده‌است که هنوز این چنین مشکلاتی برای دانشجویان رخ می‌دهد و نکته دیگر آنکه آن یک ترم هم به آن دلیل مشروط شدم که مجبور بودم در کنار درس و مسئولیت بسیج دانشگاه برای تأمین خرج زندگی؛ یازده ماه از سال با ماشین کار کنم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdchvin6.23n-idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما