سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : 86231
منبع : خبرگزاری ايرنا

رییس اتاق اصناف: برپایی نمایشگاه بهاره در قم لغو شد

قم نيوز : رییس اتاق اصناف قم با اشاره به نامه اتاق اصناف ایران، مصوبه کارگروه تنظیم بازار  و شرایط ویژه کشور در مقابله با ویروس کرونا، گفت: برپایی نمایشگاه‌های بهاره در قم لغو شده است.
رییس اتاق اصناف: برپایی نمایشگاه بهاره در قم لغو شد
رییس اتاق اصناف: برپایی نمایشگاه بهاره در قم لغو شد
به گزارش قم نیوز حسن احمدلو در گفت‌وگویی با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعلام مرکز بهداشت مبنی بر جلوگیری از هرگونه همایش و تجمعات عمومی و براساس مصوبه بیست و هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، تا اطلاع ثانوی مجوز برگزاری عرضه مستقیم کالا لغو شد و این امر طی مکاتبه‌ای به مسئولان و مجریان ذی‌ربط نیز اعلام‌شده است.

وی در ادامه افزود: در جلسه کارگروه تنظیم بازار و تأمین ارزاق استان قم که به ریاست مهرداد غضنفری معاون امور اقتصادی استاندار قم و دبیری سازمان صمت برگزار شد مقرر گردید نمایشگاه بهاره به دلیل رعایت بهداشت اجتماعات لغو شده ولی فروش فوق‌العاده توسط واحدهای صنفی در دستور کار قرار گیرد.

احمدلو آغاز توزیع ماسک با نظارت دستگاه‌های مرتبط در داروخانه‌های منتخب، آغاز تولید ماسک توسط یکی از واحدهای تولیدی استان مستقر در شهرک شکوهیه قم و توزیع آن در اسرع وقت با اخذ مجوز از ادارات مرتبط و بازرسی مستمر از مراکز توزیع ضدعفونی‌کننده‌ها و شوینده‌ها و ماسک را از دیگر مصوبات این جلسه دانست.

وی با اشاره به مکاتبه اتاق اصناف با دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص اعلام آمادگی این مجموعه جهت تأمین مواد شوینده و بهداشتی بیان داشت: در این مکاتبه به دانشگاه علوم پزشکی اعلام‌شده تا نیازمندی‌های غرفه‌های بهداشتی در داروخانه‌ها را احصاء و جهت تأمین مواد شوینده و بهداشتی با این اتاق مکاتبه کند تا از طریق اتحادیه‌های مرتبط(بنکداران مواد غذایی و خرازان) اقدام لازم صورت گیرد.

وی همچنین در خصوص لغو مراسم و جلسات حسب دستور مقام‌های استان و دستگاه‌های ذی‌ربط گفت: برحسب دستور و تاکیدات مقام‌های استان و علوم پزشکی تمامی مراسم و جلسات در اتحادیه‌ها و مرکز آموزشی تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

رییس اتاق اصناف قم ادامه داد: همچنین تمامی مراسم و جشن‌ها نیز در تالارهای پذیرایی و صنوف و رسته‌های مرتبط ازجمله عکاسان و فیلم‌برداران، آرایشگران زنانه و مردانه، مزون داران و سفره عقد تا اطلاع ثانوی لغو شده و درصورتی‌که وجهی در این خصوص اخذ گردیده بود اعلام‌شده تا بازگردانده شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس آخرین آمار، تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران را ۱۲ و تعداد مبتلایان را ۶۴ نفر اعلام کرد.

 این بیماری اگرچه واکسن و درمان خاصی ندارد اما قابل‌پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این کرونا جلوگیری کرد؛ مردم باید از تردد و تماس‌های غیرضروری و حضور در اجتماعات پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌ را کنار بگذارند. همچنین افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند، به‌سرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان انجام دهند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcjv8eo.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما