چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : 86257
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران اعلام کرد؛

کمیته ضد بحران در مسجد جمکران تشکیل شد

قم نيوز : کمیته ضدبحران مسجد مقدس جمکران به منظور تصمیم گیری‌های ضروری برای مقابله با بیماری کرونا تشکیل شد.
کمیته ضد بحران در مسجد جمکران تشکیل شد
کمیته ضد بحران در مسجد جمکران تشکیل شد
به گزارش قم نیوز ابراهیم صدوقی،معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران اعلام کرد: پیرومصوبات جلسه کمیته اجرایی ستاد پیگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم، کمیته ضدبحران مسجدمقدس جمکران باعضویت همه معاونین و مدیران این مکان مقدس جهت تصمیم گیری‌های ضروری تشکیل شد.

او گفت: با توجه به اهمیت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در مسجد مقدس جمکران در دو حوزه فرهنگی و خدماتی بهداشتی در کنار دستگاه‌های خدوم استانی اقدامات پیشگیرانه گسترده‌ای را انجام دادیم.

صدوقی با اشاره به اینکه مراسم رسمی مسجد از جمله دعای توسل، کمیل و ندبه به مراسم غیر رسمی تبدیل شده و به صورت خلاصه توسط حوزه معاونت فرهنگی این مکان مقدس برگزار می‌شود، افزود: تمامی برنامه‌های تجمعی مسجد از قبیل کارگاه‌های آموزشی، قرآنی، موزه دین و دنیا، حلقات معرفت و نمایشگاه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: کفش‌داری‌ها پلاسیتک‌های یک‌بار مصرف در اختیار زائرین و نمازگزاران قرار می‌دهند تا از انتقال ویروس جلوگیری شود؛ همچنین برگزاری تمامی سمینارها، همایش‌ها، برنامه‌های فرهنگی اردویی و کاروانی تا اطلاع ثانوی به صورت تعویق درآمد.

 او با اشاره به اینکه به کاروان‌ها اعلام شد که به مدت دو هفته از حضور در مسجد مقدس جمکران خودداری کنند، بیان کرد: محراب و دیواره‌های مسجد مقام و مسجد حضرت زهرا (س) شستشو و ضد عفونی شده و آموزش لازم به نیرو‌های واحد خدمات جهت شستشو و ضدعفونی کردن داده شده است و در هر سه شیفت کاری، تمامی موارد سرویس‌های بهداشتی برادران و خواهران به صورت دائم شستشو و ضدعفونی می‌شود.

صدوقی با بیان اینکه پوستر‌های پیشگیری و مراقبت که از اداره بهداشت در اختیار این مجموعه قرار گرفته درکلیه سرویس بهداشتی‌های نصب شده است، گفت: بامواد ضدعفونی کننده‌ای که در اختیار خود مجموعه بوده و موادی که مرکز بهداشت در اختیار مسجدمقدس جمکران قرارداده کلیه سرویس‌های بهداشتی برادران و خواهران بصورت کامل تحت نظارت کارشناسان مرکز بهداشت به صورت دائم درحال ضدعفونی کردن است.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران در پایان با تاکید بر اینکه دعا و توسل به حضرات معصومین (ع) برای رفع این بلا باید سرلوحه کارمان قرارگیرد، افزود: امیدواریم با همت جمعی هر چه سریعتر بیماری کرونا در کشور ریشه کن شود. 

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdchqin6.23n-mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما