شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب : 86349
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

جزییات تازه از آتش‌سوزی قم

قم نيوز : سخنگوی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: از روز شنبه با بررسی دوربین های مدار بسته علت آتش سوزی مجتمع ۲۲۵ واحدی سحر مشخص و به اطلاع مردم خواهد رسید.
جزییات تازه از آتش‌سوزی قم
جزییات تازه از آتش‌سوزی قم
به گزارش قم نیوز حمید کریمی سخنگوی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به جزئیات جدیدی از حادثه آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی در قم افزود: متاسفانه در این حادثه علاوه بر فوت پنج نفر از همشهریان و مصدومیت ۳۸ نفر، تعداد زیادی از خودروهای ساکنان، دچار آتش سوزی شدند.

سخنگوی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: بعد از اعلام آتش سوزی، همکاران ما با حضور به موقع در صحنه، به ساکنان اعلام کردند که از منزل خود خارج نشوند ولی متاسفانه عده ای به این هشدارها توجه نکرده و با خروج از منزل، دچار دود زدگی و خفگی شدند و این حادثه غم انگیز رقم خورد.

او ادامه داد: به دلیل اینکه حجم آتش سوزی در طبقه منفی یک بود، واحدهای طبقه فوقانی ساختمان آسیب کمتری دیدند و به افرادی که از منزل خود خارج نشدند، آسیبی وارد نشد.

کریمی با بیان اینکه مجتمع مسکونی مذکور فاقد امکانات ایمنی و سیستم اطفاء حریق بود، گفت: اگر این مجتمع از کوچک ترین امکانات ایمنی برخوردار بود، در همان ابتدا حریق مهار می شد، متاسفانه این حادثه اولین حادثه در قم نیست و آخرین آن نیز نخواهد بود، زیرا که بسیاری از مجتمع های مسکونی، فاقد سیستم ایمنی و اطفاء حریق هستند.

او ادامه داد: کسانی که دنبال خرید خانه در مجتمع های مسکونی هستند، باید نسبت به سیستم ایمنی حساس باشند، اعضای هیات مدیره مجتمع ها نیز باید نسبت به فعال سازی سیستم اطفاء حریق و نصب کپسول های اتش نشانی اقدام کنند تا شاهد این مشکلات نباشیم.

محمد شهیدی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم نیز در گفت وگویی کوتاه در مورد آخرین وضعیت مصدومان مجتمع مسکونی قم گفت: ما مصدومان را تحویل مراکز درمانی می دهیم و آماری از آخرین وضعیت آنها و یا افزایش احتمالی فوتی ها دریافت نکردیم.

او افزود:حدود ۱۵۰ آتش نشان به همراه ۱۲ خودروی عملیاتی سنگین، ۳ خودروی نردبان، ۴ خودروی آب پاش و نجات به همراه واحدهای پشتیبانی از شهرداری، اورژانس و نیروی انتظامی باعث اطفاء حریق شدند.

شهیدی ادامه داد:از روز شنبه با همکاری نهادهای مسئول با بررسی دوربین های مدار بسته علت آتش سوزی مجتمع ۲۲۵ واحدی سحر در محله انسجام قم مشخص و به اطلاع مردم خواهد رسید.

بامداد امروز به دلیل آتش سوزی در مجتمع ۲۲۵ واحدی در خیابان شهیدان محرابی در منطقه انسجام قم، پنج نفر کشته و حدود ۳۸ نفر مصدوم شدند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcjhteo.uqemxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما