سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 86489
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت قم:

کرونا در قم؛ حفظ کسب‌وکار نیاز به همکاری دستگاه‌های دولتی دارد

قم نيوز : رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت قم گفت: حمایت از اصناف استان در شرایط کنونی برای حفظ کسب و کارها ضروری است و احتیاج به همکاری همه دستگاه‌ها دارد.
کرونا در قم؛ حفظ کسب‌وکار نیاز به همکاری دستگاه‌های دولتی دارد
کرونا در قم؛ حفظ کسب‌وکار نیاز به همکاری دستگاه‌های دولتی دارد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده دراثر شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد مردم در سطح شهر، بازار فروش اصناف مختلف با کاهش مواجه شده که این موضوع برای ادامه فعالیت آن ها، مشکل ساز است.
وی بیان کرد: دراین شرایط ویژه نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی دراخذ عوارض، مالیات، بیمه و سایر پرداختی‌های قانونی‌ از اصناف انعطاف بسیاری داشته باشند تا آن‌ها بتوانند با عبور از وضعیت کنونی، این مبالغ را بپردازند.
وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد درجریان جلسات ستادی استان، مشکلات اصناف قم را در حضور مدیران بخش‌های اقتصادی مطرح و برای کمک به آنان تصمیمات لازم را اجرایی کنیم.
سیجانی گفت: سرمایه درگردش ازجمله مهمترین عوامل مورد نیاز برای فعالیت‌های صنفی است که در اثر کم شدن میزان فروش، کاهش می یابد و برای جبران آن باید بسته های حمایتی همچون پرداخت تسهیلات بانکی به اصناف در اولویت قرار گیرد.
وی افزود: در کنار فعالیت دستگاه‌های اجرایی برای کمک به اصناف، مردم نیز باید حمایت بیشتری از کسب و کارها داشته باشند و اگر مالک مغازه ای هستند و یا سرمایه گذاری در فعالیت های صنفی داشته اند، به یکدیگر برای پرداخت مبلغ اجاره و سایر پرداختی ها، فرصت دهند تا این مشکل برطرف شود.
وی ادامه داد: همه باید دست به دست هم دهیم و از فعالیت اصناف قم که نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی استان و ایجاد فرصت‌های شغلی دارند، حمایت کنیم.
۳۴هزار و ۶۸۰ واحد صنفی مجوز دار در بخش‌های توزیعی،‌ خدماتی،‌ تولیدی و فنی در استان قم فعال است.

«بیماری کرونا» ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در اجتماعات به جد پرهیز کنند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdceoe8v.jh8pvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما