شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : 86598
منبع : خبرگزاری فارس

پاراتکواندوکار قم در جمع ستاره‌های دنیا

قم نيوز : پاراتکواندوکار ملی‌پوش استان قم با قرار گرفتن در جدیدترین رتبه‌بندی فدراسیون جهانی این رشته جایگاه خود را در جمع ستاره‌های دنیا حفظ کرد.
پاراتکواندوکار قم در جمع ستاره‌های دنیا
پاراتکواندوکار قم در جمع ستاره‌های دنیا
به گزارش قم نیوز محمدرضا شعبانی نخستین پاراتکواندوکار استان قم است که با درخشش در مسابقات مختلف داخلی به عضویت تیم ملی ایران درآمد و در چند سال اخیر حضور در چندین رویداد مهم بین‌المللی، آسیایی، جهانی و بین‌قاره‌ای را تجربه و مدال‌های متنوعی کسب کرده است.

این پاراتکواندوکار مستعد و خوش‌آتیه نخستین مدال‌آور تاریخ پاراتکواندو استان قم نیز محسوب می‌شود، ورزشکار معلول اما توانمندی که از رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی، جهانی و بین‌قاره‌ای مدال کسب کرده و در واقع پرافتخارترین ورزشکار معلول فعال در رشته‌های انفرادی نیز به شمار می‌رود.

این در شرایطی است که رشته پاراتکواندو تا اوایل امسال جزو رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین قرار داشت اما با تصمیم وزارت ورزش و جوانان به جمع رشته‌های فدراسیون تکواندو ملحق شد و مسابقات داخلی و برون‌مرزی این رشته را فدراسیون تکواندو برنامه‌ریزی می‌کند.

محمدرضا شعبانی پاراتکواندوکار قمی تیم ملی ایران در وزن منفی 75 کیلوگرم است که با کسب 03/89 امتیاز رده ششم رده‌بندی برترین‌های پاراتکواندو جهان را به خود اختصاص داده است، رشته‌ای که برای نخستین‌بار در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ حاضر خواهد بود و ایران تا این لحظه موفق به کسب دو سهمیه حضور در این رقابت ها شده است.

برترین‌های جهان از سوی فدراسیون جهانی تکواندو در حالی معرفی شدند که چند هوگوپوش ایرانی دیگر نیز جایگاه خود را در میان برترین‌ها تداوم بخشیدند، اتفاقی که علاوه بر محمدرضا شعبانی ملی‌پوش پاراتکواندو استان قم برای سعید صادقیان‌پور و سجاد جوانبخت در رده‌های اول و دوازدهم وزن منهای 61 کیلوگرم نیز رخ داد.

همچنین مهدی کردلو در وزن منهای 75 کیلوگرم در رده چهاردهم، احمد نریمانی و مهدی بهرامی‌آذر به همراه اصغر عزیزی در وزن به اضافه 75 کیلوگرم دیگر نفرات ایرانی هستند که رده‌های نخست، دوم و چهارم را از آن خود کردند و محسن عبدی در این وزن در مکان سی و پنجم جای گرفت، ضمن اینکه مهدی پوررهنما نیز به همراه محمود جعفرزاده و علیرضا بخت در رده‌های دوم، سیزدهم و چهل و هفتم وزن منهای 75 ایستادند.

انتهای پیام /111
https://qomnews.ir/vdcfctdc.w6dv1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما