دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 86640
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس‌کل دادگستری قم:

آرامش روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است

قم نيوز : رییس کل دادگستری قم با تاکید بر اینکه آرامش روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است گفت: با هر اقدامی که خدشه به آرامش روانی جامعه در شرایط کنونی و سوء استفاده از شیوع کرونا برای تشویش اذهان عمومی شود، با جدیت برخورد می‌شود.
آرامش روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است
آرامش روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری، روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم، افزود: دستگاه قضایی قم با هر موضوعی که به آرامش روانی خدشته وارد کند به طور قطع و در کمترین زمان برخورد  خواهد کرد.

وی تاکید کرد: هر گونه آمار باید از طریق مبادی رسمی باشد و در انتشار هر گونه خبر، مصاحبه و گزارشی که نشر اکاذیب باشد و منجر به مخدوش شدن آرامش مردم باشد به صورت قانونی برخورد می‌شود.

رییس کل دادگستری قم ادامه داد: پرستاری که در فضای مجازی اقدام به ارائه آمارهای کاذب از تعداد فوتی های کرونا در قم نموده بود و موجب تشوش اذهان عمومی شد، بازداشت و سه روز نیز در بازداشتگاه نگهداری شد.

وی ادامه داد: همچنین فردی که دست به اقدام موهن لیس زده ضریح حرم حضرت معصومه(س) کرده بود نیز با پیگری های قضایی دستگیر شد.

مظفری اظهار داشت: در روزهای گذشته کلیپی از غسالخانه بهشت معصومه قم توسط یکی از طلاب منتشر شده که به شدت موجب تشویش اذهان عمومی شد و بازخوردهای منفی بسیاری داشت که ۲ ساعت پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی، این فرد متخلف دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان قم نیز در این جلسه با انتقاد از عدم همکاری هتل‌دارها و مسافرخانه های برای رعایت مسائل بهداشتی، گفت: متاسفانه هتل‌داران استان توجیه نیستند چرا که هنوز نیز مانند روال عادی گذشته اتباع خارجی را پذیرش می کنند.

سردار عبدالرضا آقاخانی با بیان اینکه تب سنجی در تمام ورودی و خروجی های قم کنترل شود، افزود: برخی مسافرخانه های همکاری لازم را با پلیس ندارند که نیاز است تا تذکرات لازم انجام شود و در صورت نیاز اقدام به پلمب این مراکز شود.

وی با اشاره به اشراف پلیس فتا بر فضای مجازی استان گفت: پلیس فتا اشراف و رصد کامل روزانه و ساعتی بر فضای مجازی و رسانه ای استان دارد و آماده ارائه گزارش به طور ساعاتی برای تصمیم های نهایی در کمترین زمان به مراجع مربوطه است.

آقاخانی ادامه داد: لازم است هر نقطه در استان که به عنوان قرنطینه دایر می شود با هماهنگی پلیس باشد تا نیروهای انتظامی نیز برای تامین امنیت این مراکز در آنجا مستقر شود.

وی با اشاره به فوت یکی از پرسنل کلانتری ۱۲ قم به دلیل ابتلا به کرونا گفت: شروع بیماری این فرد ناشی از حضور وی در بیمارستان کامکار بوده است که به دلیل نداشتن تجهیزات لازم مبتلا به این بیماری شده است که از مسئولان دانشگاه تقاضا داریم تا نسبت به تامین لوازم بهداشتی و مراقبتی برای نیروهای پلیس مستقر در این مراکز اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایرنا، بیماری کرونا از نظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

شهروندان برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم می‌توانند به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی (پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام) و یا تارنمای آن به نشانی ایترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهایس پیام/111
https://qomnews.ir/vdcdz90j.yt09o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

اگر بیماری کرونا از سرایت افراد باشد دکتر روازاده نمی گفت همه بیماران قمی را حاضرم ببوسم و درمان کنم ! قضیه سیاسی هست کار عربستان است چطور میشه عربستان اول اعلام میکند ما کرونایی نداریم بعد میاد دو شهر شیعه نشین را کرونایی اعلام میکند؟! مردم شهر قطیف هم مثل قم اجازه خروج ندارند کسی هم نمیتواند وارد شود