يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : 86827
منبع : خبرگزاری مهر

معافیت گمرکی برای واردات ماشین آلات با تکنولوژی بالا به قم

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از معافیت گمرکی برای واردات ماشین آلات جدید با تکنولوژی بالا در قم خبر داد و گفت: طی امسال ۱۴۶ مورد مجوز معافیت گمرکی در قم صادر شده است.
معافیت گمرکی برای واردات ماشین آلات با تکنولوژی بالا به قم
معافیت گمرکی برای واردات ماشین آلات با تکنولوژی بالا به قم
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی گفت: جوازهای صادر شده مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با توجه به شرایط موجود و ضرورت کاهش ترددهای غیر ضروری در سطح شهر بدون نیاز به درخواست و حضور متقاضیان تا پایان خردادماه ۹۹ دارای اعتبار است.

وی افزود: این امر برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و حضور متقاضیان اجرا شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در ادامه بیان کرد: طی ۱۱ ماهه گذشته تعداد ۱۴۶ مورد مجوز معافیت گمرکی به ارزش ۳ میلیارد و ۵۵۵ ریال برای واردات ماشین آلات جدید با تکنولوژی بالا باهدف راه اندازی خط تولید واحدهای تولیدی صنعتی یا جایگزین ماشین آلات قدیمی صادر شده است.

وی افزود: طی ۱۱ ماهه گذشته ۱۰۰ فقره پروانه بهره برداری ایجادی به ارزش ۲ هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال با ظرفیت اشتغال ۲ هزار و ۲۹۶ نفر در قم صادر شده است.

به گفته سیجانی، همچنین در ۱۱ ماهه گذشته تعداد ۸۸ فقره پروانه بهره برداری توسعه واحدهای موجود به ارزش یک میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال سرمایه صادر شده است.

وی اظهار داشت: طی امسال تعداد ۱۱۸ فقره پروانه بهره برداری به علت عدم فعالیت در جهت ساماندهی مجوزها و بروزرسانی بانک اطلاعاتی ابطال یا تعلیق شده است.

رشد میل و رغبت به سرمایه‌گذاری‌های جدید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به افزایش رغبت و میل به سرمایه گذاری در قم گفت: طی ۱۱ ماهه گذشته تعداد ۸۶۱ فقره جواز تأسیس ایجادی بدون برند به ارزش ۵۱ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال با ظرفیت اشتعال ۱۵ هزار و۳۹۰ نفر صادر شده است.

وی افزود: در مجموع تعداد کل جواز تأسیس موجود در استان ۳ هزار و۲۵۸ مجوز با پیش بینی اشتغال برای ۴۳ هزار و۵۹ نفر به ارزش سرمایه ۱۶۵ میلیارد و۳۶۱ میلیون ریال می‌باشد که این شاخص نشان از میل و رغبت به سرمایه گذاری‌های جدید در قم دارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdca0ana.49niu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما