يکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : 87022
منبع : خبرگزاری تسنیم

هشدار آب‌گرفتگی معابر در قم؛ بارندگی شدید از امروز آغاز می‌شود

قم نيوز : مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: بارش باران همراه با رعد وبرق، بارش برف در ارتفاعات، کاهش دما و دید افقی، وزش باد شدید موقت در قم پیش‌بینی می‌شود.
هشدار آب‌گرفتگی معابر در قم؛ بارندگی شدید از امروز آغاز می‌شود
هشدار آب‌گرفتگی معابر در قم؛ بارندگی شدید از امروز آغاز می‌شود
به گزارش قم نیوز مهران حیدری با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و سرد اظهار داشت: امروز و فردا بارش باران همراه با رعد و برق، بارش برف در ارتفاعات، کاهش دما و دید افقی، وزش باد شدید موقت در قم پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: همچنین بارش حداکثر30 تا 50 میلی‌متری باران در شهر قم و بارش حداکثر 50 تا 70 میلی‌متری در سایر مناطق به‌ویژه جنوب و غرب استان قابل پیش‌بینی است.

وی تصریح کرد: بارش حداکثر 10 تا 20 سانتی‌متری برف در ارتفاعات، افزایش سرعت وزش باد لحظه‌ای به بیش از 70 کیلومتر بر ساعت نیز پیش‌بینی می‌شود.

حیدری عنوان کرد: به‌ احتمال‌زیاد براثر این بارش، آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید را در سطح استان داشته باشیم، ضمن اینکه باید مراقب سرمازدگی باغات و آسیب به سازهای غیر مقاوم در برابر باد نیز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت هوا، مدیریت سدها و آب‌بندها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری و حفاظت از سازه‌های آسیب‌پذیر در برابر باد توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciruav.t1ayr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما