سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 87055
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله اعرافی: جهاد همگانی برای صیانت از سلامت نیازمند ارتقا است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه جهاد همگانی برای صیانت از سلامت نیاز به پیشرفت و ارتقا دارد، گفت: وظیفه شرعی که مراجع در خصوص رعایت توصیه‌ها بیان کرده‌اند، مورد عمل قرار دهید.
جهاد همگانی برای صیانت از سلامت نیازمند ارتقا است
جهاد همگانی برای صیانت از سلامت نیازمند ارتقا است
به گزارش قم نیوز متن پیام آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در تقدیر و تشکر از مردم قم و همه کسانی که به نحوی در مبارزه با ویروس کرونا تلاش می‌کنند، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین انه خیر ناصر و معین
و صلوات الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیة الله فی الارضین عجل الله فرجه الشریف

شهروندان عزیز قمی، مردم عزیز در همه نواحی شهر سرافراز قم و همچنین بخش‌ها و روستاهای استان جوانان پرشور و گرامی، دانش آموزان عزیز و دانشجویان ارجمند پزشکان ایثارگر و مقاوم، پرستاران فداکار، زنان و مردان مجاهد حاضر درصحنه، کارکنان ارجمند بیمارستانها، مراکز و خانه‌های بهداشت گروه‌های گرانمایه و فعال جهادی، فرهنگی و مردمی، شبکه منسجم طلاب و اساتید عزیز امدادی و جهادی، خیرین و متمکنان بزرگوار امامان محترم جمعه و جماعات

سلام و درود

بهار دل انگیز و روح افزا و درس آموز طبیعت و مبعث شریف پیامبر مهر و محبت و معرفت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم را تبریک و شادباش میگویم و بی نهایت از همبستگی و همکاری همه اقشار، بویژه سرداران و سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا، اعم از پرستاران پیشگام، پزشکان سرافراز، کارکنان و مسئولان پرتلاش بیمارستان‌ها و گروه‌های فداکار جهادی و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا و مسئولان بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی و همه ادارات و نهادهای صنعتی و خدماتی و امدادی و نظامی و امنیتی و انتظامی و قضائی و شهری و استانداری و فرمانداری، در پیشگیری و مبارزه با این بلای جهانگیر سپاسگزارم و نکاتی را معروض می‌دارم:
 

۱. متواضعانه عرض می‌کنم؛ مع الاسف وضع موجود خانه نشینی و رعایت دستورات بهداشتی و پزشکی و سلامتی هنوز به حد کفایت نرسیده و زنجیره اجتماعی انتقال و سرایت کرونا بطور کامل قطع نشده است و برخی از شهروندان به عمق خطر توجه نمی‌کنند. جهاد همگانی برای صیانت از سلامت، نیاز به ارتقا و افزایش دارد، لذا خاضعانه تمنا دارم وظیفه شرعی که مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی - درخصوص رعایت توصیه‌ها و دستورات مسئولان محترم دانشگاه علوم پزشکی و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا - بدان توصیه نموده‌اند را مورد عمل و اقدام قرار داده و با ماندن در خانه‌ها، همه ارتباطات حضوری و دیداری و اجتماعات، بجز در حداقل ضروری را قطع نمائید.

این توصیه شرعی، بهداشتی و سلامتی امر بسیار مهمی است که بزرگان، اساتید، امامان جمعه، نهادهای حوزوی، جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه و مدیریت حوزه‌های علمیه از آغاز بر آن تأکید داشته و دارند.

۲. در این ایام معنوی، از زیارت، توسل، تضرع، دعا و انجام اعمال ماههای مبارک رجب، شعبان و رمضان و همچنین، دستورات بهداشتی، سلامتی و معنوی اسلام غفلت نورزیده و عبادت و نیایش‌ها را به کنج خلوت خانه‌ها منتقل نموده، از فرصت پیش آمده، حداکثر استفاده معنوی درتهذیب و تزکیه نفس صورت پذیرد.
 

۳. لازم است مستمرا از پرستاران و پزشکان و کادر بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی و نظام پزشکی و مشاوره علمی و اسلامی تقدیر و تشکر نموده و در تجهیز و تأمین نیازها، از مراکز درمانی و نقاهتگاه‌ها حمایت شود. این عزیزان درخط مقدم اند و وظیفه همه ما حمایت و تقدیر و تکریم از آنان است.

۴. خیرین و متمکنان و نیروهای مردمی و بسیجی و جهادی و خواهران و برادران فداکار حوزوی و روحانی با تمام توان و هماهنگ با مسئولان در همه زمینه‌های مورد نیاز و مرتبط، همچون گذشته و در حد توان کمک نمایند، فائق آمدن بر این تنگنا و بلای طبیعی و اجتماعی به عزم عمومی و حضور همه درصحنه دارد و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی چنان است که نیازمند برنامه ریزی جامع و راهبردی و همت و همکاری و فداکاری امروز و فردا از سوی همگان است.
 

۵. در این شرایط حساس، ضمن عذرخواهی قاطعانه از همه مهمانان و زائران و مسافران، با توجه به شرایط دشوار اقشار آسیب پذیر و نیازمندان، احسان و اطعام های مرسوم بصورت کمک‌های نقدی و بسته‌های حمایتی و غذایی به نیازمندان و فقیران جامعه تقدیم شود. پیشنهاد می‌شود هزینه‌های جشن‌ها و مراسم‌ها ی گوناگون نیز به نیازمندان، فقیران و آسیب دیدگان از این حادثه اختصاص یابد و مردم باید در کنار دستگاه‌های مسئول و متولی امداد و رسیدگی به همیاری با آسیب دیدگان و نیازمندان برخیزند.
 

۶. از مردم انتظار می‌رود با مسئولان محترم و نیروهای انتظامی و بسیجی در اجرای مقررات و کنترل رفت و آمدها نهایت همکاری معمول دارند و از دستگاه‌های مسئول نیز انتظار می‌رود مطابق مقررات، به صورت جدی و قاطعانه بر اجرای مقررات و دستورات بهداشتی و سلامت، نظارت و در اعمال آنها اقدام نمایند تا به فضل الهی هرچه زودتر زنجیره سرایت و انتقال این بیماری گسسته شود.

۷. این بلا آزمونی است برای بیداری بشر و توجه بیشتر به مبدا آفرینش و معاد آدمیان و ضمناً آزمونی است برای تلاش و پیشرفت علمی و میدانی است برای تجلی و شکوفایی فضیلت‌های اخلاقی و اجتماعی و اسلامی و فرصتی است برای التجاء به حضرت ربوبی و اولیای الهی و تعمیق بصیرت و تقویت روح مقاومت.

انتظار می‌رود همه این محورهای سازنده مورد توجه قرار گیرد و کشور ما پیشگام حل این مشکل جهانی و حل مشکلات ناشی از آن و تقویت زیر ساخت‌های پدافند غیر عامل و ترقیات علمی و دانش فنی و جهش اقتصادی شود.

۸. حوزه‌های علمیه، روحانیت و نهادهای حوزوی با تاسی به رهبری معظم و مراجع عظام دامت برکاتهم، وامدار ملت بزرگ ایران و شما مردم عزیز قم بوده و هستند و برسر میثاق با شما و اسلام و انقلاب و ملت شریف ایران تا پای جان و در همه مراحل و شرایط ایستاده‌اند و استوار خواهند ماند، نمونه‌های آن را دیده‌اید و ان شاءالله استمرار خواهد یافت.

امید است با عنایت الهی و توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و الطاف حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و جهاد همگانی، ملت بزرگ ایران بر همه مخاطرات و نابسامانی‌ها و موج ویروس کرونا و پیامدهای آن فائق آید و قله‌های بلند پیروزی را فتح کند.

خداوند همه درگذشتگان را مورد مغفرت واسعه خود قرار دهد و به بازماندگان محترم صبر و اجر عنایت فرماید و به همه بیماران مبتلایان شفای عاجل ارزانی دارد و این بلا را از ایران و امت اسلامی و جهانیان دور دارد بفضله و کرمه.

حفظکم الله و رعاکم و جعلکم فی درعه الحصینة بفضله و منّه.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcen78v.jh8fni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما