قم نيوز : استاندار قم گفت: طرحی مطرح شده که افرادی که مشکوک هستند یا علائم مشابه کرونا دارند به بیمارستان ها یا مراکز قرنطینه معرفی شده یا در منازل قرنطینه شوند و زمینه ای برای فاصله گذاری اجتماعی آنها فراهم شود که در صورت نهایی شدن اجرا می شود.
برنامه ریزی برای جداسازی افراد مشکوک به کرونا از جامعه/پیش بینی مجازات برای شایعه پراکنان در خصوص کرونا
برنامه ریزی برای جداسازی افراد مشکوک به کرونا از جامعه/پیش بینی مجازات برای شایعه پراکنان در خصوص کرونا
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری ویدئو کنفرانس جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور رئیس جمهور گفت: در این جلسه طرح های جاری برای مقابله با کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از آن جمله طرح فاصله گذاری اجتماعی بود که از دیروز در تمام استان ها آغاز شده و موفقیت آن از نظر کنترل مبادی ورودی و همراهی مردم بیش از 85 درصد بوده است.

وی با تاکید بر اینکه غربالگری و جداسازی افراد مشکوک به کرونا از باقی مردم جزو اهداف این طرح است خاطرنشان کرد: طرحی مطرح شده که افرادی که مشکوک هستند یا علائم مشابه کرونا دارند به بیمارستان ها یا مراکز قرنطینه معرفی شده یا در منازل قرنطینه شوند و زمینه ای برای فاصله گذاری اجتماعی آنها فراهم شود.

استاندار قم با بیان اینکه این طرح در صورت نهایی شدن اجرا می شود گفت: برخورد با افرادی که شایعه پراکنی می کنند و در فضای مجازی نسبت به این بیماری به مردم استرس وارد می کنند و امنیت روانی جامعه را بر هم می زنند از دیگر مباحث این جلسه بود که تدابیری اندیشیده شده که از آن جمله مجازات های ایجابی و سلبی است.

وی با اشاره به تصمیم گیری در خصوص توسعه خرید و فروش های اینترنتی بیان کرد: تصمیم ستاد این است که برای جلوگیری از حضور مردم در اجتماع و تامین مایحتاج عمومی، فروشگاه های اینترنتی موجود فعال تر شده و در رسانه ملی تبلیغات آنها صورت گرفته تا مردم با اطمینان خاطر نیازهای خود را تامین کنند.

سرمست به تصمیمات اتخاذشده برای اقشار آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: دولت حدود 100 هزار میلیارد تومان برای صنوف و اقشار آسیب پذیر پیش بینی کرده که پس از شناسایی پرداخت یارانه به آنها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcjvveo.uqeatzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما