يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 87144
منبع : خبرگزاری فارس

برگزاری 700 رقابت باشگاهی فوتسال در قم / افتخار قمی‌ها به مرد سال آسیا

قم نيوز : استان قم با حضور ثابت در 21 دوره رقابت‌های لیگ برتر، قهرمانی نخستین دوره جام حذفی، سه مقام نایب‌قهرمانی لیگ برتر، رکورددار عنوان مرد سالی فوتسال آسیا، لیگ‌های منظم داخلی و بازیکنان نخبه متعدد به معدن استعدادهای فوتسال در سطح ایران مطرح است.
برگزاری 700 رقابت باشگاهی فوتسال در قم / افتخار قمی‌ها به مرد سال آسیا
برگزاری 700 رقابت باشگاهی فوتسال در قم / افتخار قمی‌ها به مرد سال آسیا
به گزارش قم نیوز استانی است که از دیرباز در رشته فوتسال استعدادهای زیادی را به سطح اول فوتسال کشور و حتی آسیا و جهانی معرفی کرده است، استعدادهایی که در این سال‌ها به غیر از رده باشگاهی، با عضویت در تیم‌ ملی کشورمان از مسابقات جام ملت‌های آسیا، بازی‌های داخل سالن قاره و جام جهانی این رشته برای ورزش قم افتخار کسب کرده‌اند.

فوتسال قم آنقدر با ظرفیت و غنی است که یک پای ثابت 21 دوره بازی‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور از اواخر دهه 1370 تا کنون بوده و اگر چه در این سال‌ها همواره در حسرت قهرمانی به سر برده، اما هیچ‌گاه سالی نبوده که بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی این رشته بدون حضور یک نماینده از قم برگزار شود.

از غنای فوتسال قم می‌شود به حضور بازیکنان شاخص فوتسال قم در سایر تیم‌های باشگاهی فوتسال ایران اشاره کرد، تعداد زیادی از فوتسالیست‌های قمی در این سال‌ها در تیم‌های دیگر لیگ‌های کشور که در استان های دیگر فعال هستند نظیر گیتی‌پسند، مقاومت قرچک، ارژن شیراز، حفاری اهواز، مس سونگون، هایپرشهر شاهین‌شهر، شهرداری ساوه و ... به میدان رفته و با تیم‌های مس و گیتی‌پسند قهرمانی باشگاه‌های آسیا و حضور در جام باشگاه‌های جهان را تجربه کرده‌اند.

قطعا مهمترین دستاورد فوتسال برای ورزش قم درخشش علی‌اصغر حسن‌زاده در بیش از یک دهه عضویت ثابت تیم ملی و کسب قهرمانی‌های متعدد با تیم ملی در مسابقات قاره‌ای، رتبه سوم جام جهانی 2016 فوتسال جهان و مهمتر از همه آنها چهار عنوان مرد سالی فوتسال آسیا در سال‌های 2014، 2016، 2017 و 2018 است که قطعا تا سال‌های زیادی این رکورد به نام این بازیکنان و فوتسال قم ثابت خواهد ماند و تاریخ به نام قمی‌ها ثبت می‌شود.

آنچه که بر رونق فوتسال قم در دو دهه اخیر افزوده و قم را در این رشته آنقدر غنی کرده که به بازیکنان غیر بومی در ترکیب تیم‌های باشگاهی خود در لیگ‌های کشور نیازی ندارد، بدون شک برگزاری هدفمند، منظم و با برنامه رقابت‌های داخلی لیگ این رشته در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان است.

تقریبا از میانه‌های دهه 1380 بود که قم یکی از نخستین استان‌های برگزار کننده مسابقات لیگ داخلی بود و این لیگ حالا آنقدر اعتبار پیدا کرده که بازیکنان مستعد رده‌های سنی مختلف با انگیزه بسیار بالا و شوق وصف‌ناپذیر در آن به میدان می‌روند تا استعداد و توانایی‌های فنی و تکنیکی خود را به مربیان با دانش فوتسال قم ارائه کرده و عضو تیم‌های شهر خود در لیگ‌های برتر، دسته اول و دسته دوم رده‌های سنی مختلف لیگ کشور شوند.

چهره‌های زیادی در این سال‌ها سکاندار کمیته فوتسال هیأت فوتبال استان قم بوده و هر یک به سهم خود خدمات ارزنده‌ای به رشد و توسعه این رشته ارائه کرده‌اند اما اکنون سکاندار این کمیته رضا بمانی از چهره‌های جوان اما دارای تدبیر و توان مدیریتی بالا است که با کادری موفق و برنامه‌ریزی مطلوب، رونق بیشتری به رقابت‌های باشگاهی این رشته در قم داده و با وی به مروری مهمترین اتفاقات فوتسال قم در سال 1398 پرداختیم که از نظرتان می‌گذرد:

فارس: سال 98 در فوتسال باشگاهی قم چه گذشت؟

نزدیک به ۷۰۰ بازی فوتسال در رده‌های سنی مختلف در قم برگزار شد، ضمن اینکه در سال قبل برای نخستین‌بار مسابقات لیگ فوتسال نونهالان را در سه گروه سنی زیر ۱۳، 14 و 15 سال با حضور پرشور استعدادها و نخبه‌های این رشته و علاقمندان بی‌شمار فوتسال برگزار کردیم.

همچنین رقابت‌های دو رده سنی نوجوانان و جوانان قم به ترتیب با حضور 16 و ۱۲ تیم در قالب لیگ به شکل منظم و با برنامه به انجام رسید، ضمن اینکه لیگ بزرگسالان در سه دسته برتر، دسته اول و دسته دوم برنامه‌ریزی شد تا زمینه‌ساز نمایش بازیکنان مستعد فوتسال قم برای حضور در لیگ‌های کشوری این رشته باشد.

فارس: چند میزبانی مهم هم در سال قبل داشتید؟

بله، استان قم به دلیل اینکه در تمام رده‌های پایه در بالاترین سطح حضور فعال دارد هر ساله به غیر از رقابت‌های لیگ که در دسته‌های مختلف طبق روال برگزار می‌شود، میزبانی‌های دیگری را تجربه می‌کند که در سال 1398 یکی از این میزبانی‌ها برای برگزاری لیگ نونهالان کشور بود، همچنین در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید میزبان دیدارهای رفت و برگشت بودیم.

یکی از میزبانی‌های مهم از مسابقات فوتسال دومین المپیاد استعدادهای برتر کشور انجام گرفت و این رقابت‌ها به مدت یک هفته با حضور تعداد ۲۹ تیم از استان‌های مختلف کشور در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار شد که از نظر کیفی نیز سطح بالایی داشت.

فارس: از تیم‌های قمی در لیگ‌های کشور چه خبر؟

دو تیم رده سنی بزرگسالان از استان قم سال گذشته در لیگ‌های برتر و دسته دوم باشگاه‌های کشور به میدان رفتند، چشم امید فوتسالیست‌های با استعداد و نخبه قم برای آینده به این دو تیم است، تیم‌هایی که می‌توان گفت به شکل کاملا از بازیکنان بومی در لیگ‌ استفاده کردند و کمترین استفاده را از فوتسالیست‌های غیر بومی داشتند.

تیم سوهان محمد سیما در لیگ برتر رتبه هفتم را کسب کرد و به مرحله پلی‌آف رفت که در این مرحله برابر گیتی‌پسند اصفهان حذف شد، تیم دلسوختگان اهل بیت هم نماینده قم در لیگ دسته دوم بود که مجموعا عملکرد خوبی داشت اما در همین دسته باقی ماند و نتوانست به لیگ دسته اول برود.

فارس: برای پشتوانه‌سازی این رشته چه اقدامی انجام می‌دهید؟

کمیته فوتسال برای این منظور فعالیت آکادمی تخصصی فوتسال قم را استارت زده، این آکادمی زیر پوشش هیات به صورت کاملا رایگان و با استفاده از مربیان مجرّب و با دانش در حال استعدادیابی و آموزش تخصصی بازیکنان نخبه این رشته برای پشتوانه‌سازی مناسب به منظور تامین آینده فوتسال استان قم و کشور است.

انتهای پیام /111
https://qomnews.ir/vdcdof0j.yt05o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما