يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 87145
منبع : خبرگزاری فارس

افزایش ظرفیت مستمری بگیران بیمه بیکاری در قم

قم نيوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: در یک ماه اخیر تا دو هزار نفر ظرفیت جدید برای استفاده از بیمه بیکاری برای بخش‌های آسیب دیده از بحران کرونا در قم ایجاد کردیم.
افزایش ظرفیت مستمری بگیران بیمه بیکاری در قم
افزایش ظرفیت مستمری بگیران بیمه بیکاری در قم
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی با اشاره به وضعیت اقتصادی استان قم اظهار کرد: از سال 1393 تاکنون شاهد رشد نرخ مشارکت اقتصادی در استان بودیم، در این مدت هم نرخ بیکاری در قم کاهش پیدا کرد و در پاییز 1398 نرخ بیکاری در استان به 10 درصد رسید.

وی ادامه داد: در سال جاری اگر از بحران کرونا عبور کنیم، امکان دارد که به نرخ بیکاری تک رقمی در استان قم برسیم و نرخ بیکاری در روستاهای استان تک رقمی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: از سال گذشته تاکنون هزار نفر کاهش در مستمری بگیران بیمه بیکاری در استان داشتیم، اما در یک ماه اخیر تا دو هزار نفر ظرفیت جدید برای استفاده از بیمه بیکاری برای بخش‌های آسیب دیده از بحران کرونا در قم ایجاد کردیم.

کاویانی با اشاره به مشاغل خانگی در استان قم خاطرنشانکرد: شهرداری قم هنوز اقدام به ایجاد بازارچه برای فروش این مشاغل نکرده است، در حالی که راحت ترین ایجاد شغل برای افراد پرداختن به مشاغل خانگی است، اما این مشاغل با مشکل عدم وجود بازارچه فروش مواجه هستند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcenz8v.jh8fei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما