يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : 87147
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
معاون امداد و نجات هلال احمر قم:

امداد رسانی هلال احمر قم به ۳۱۱ هزار حادثه دیده در سال ۹۸

قم نيوز : سلیمی گفت: این جمعیت سال گذشته در ۳۹۹ حادثه حضور فعال داشته است که در این حوادث به ۳۱۱ هزار تن امداد رسانی کرده است.
امداد رسانی هلال احمر قم به ۳۱۱ هزار حادثه دیده در سال ۹۸
امداد رسانی هلال احمر قم به ۳۱۱ هزار حادثه دیده در سال ۹۸
به گزارش قم نیوز هادی سلیمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم گفت: این حوادث شامل ۷ مورد برف و کولاک، ۲۳۴ مورد حوادث جاده ای، ۶۴ مورد خدمات حضوری، ۴۰ مورد خدمات مناسبتی، ۳ مورد حوادث دریایی و ساحلی، ۱ مورد زلزله، ۲۸ مورد سیل و آبگرفتگی، ۲ مورد شهری، ۱ مورد صنعتی و کارگاهی، ۱۸ مورد کوهستان و ۱ مورد هوایی است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم افزود: همچنین تعداد آسیب دیدگان در این حوادث شامل ۴ نفر در حوادث دریایی – ساحلی، ۴۷۹ نفر در سیل و آبگرفتگی، ۱۳ نفر در حوادث شهری، ۲ نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی و ۴۲ نفر در حوادث کوهستان است.

سلیمی با بیان اینکه بیشترین آمار امدارسانی این جمعیت در خدمات مناسبتی بوده است ادامه داد: ۶۳۹ آسیب‌دیده در برف و کولاک، ۹۱۰ نفر در حوادث جاده ای، ۶۸ نفر در خدمات حضوری، و حدود ۳۰۹ هزار نفر در خدمات مناسبتی است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: همچنین مجموع کل نجات یافتگان شامل ۱۷۸ نفر مشتمل بر ۱۳۵نفر انتقالی به مراکز درمانی و ۴۳ نفر درمان سرپایی است که در این میان ۱۳ نفر در حوادث جاده‌ای و ۶۳ نفر در خدمات حضوری، ۷۱ نفر در خدمات مناسبتی و ۳۱ نفر در سیل و آبگرفتگی نجات یافتند.

سلیمی گفت: همچنین ۳ هزار و ۸۳۶ نیروی عملیاتی در قالب ۹۷۱ تیم امداد و نجات به همراه ۲۵۲ دستگاه آمبولانس جمعیت هلال احمر قم در حوادث مختلف سال ۹۸ اعزام شده است.

جمعیت هلال احمر قم دارای ۲۲ هزار عضو فعال است ضمن اینکه بالغ بر ۱۰۶ خانه هلال در سطح استان وجود دارد که درآن‌ها آموزش‌ها مختلف امدادی به مردم داده می‌شود.

او تصریح کرد: در سال گذشته ۱۴ مورد عملیات اطفاء حریق و ۲۶۹ مورد مجموع کل عملیات رها سازی انجام شده به ثبت رسیده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم یادآور شد: میانگین زمان اطلاع رسانی حوادث جاده‌ای از زمان وقوع حادثه تا اطلاع به جمعیت ۲۴ دقیقه و میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه نیز حدود ۱۵ دقیقه و میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای از آغاز تا پایان عملیات نیز حدود ۴۲ دقیقه بوده است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcguq97.ak9ut4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما