يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : 87154
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم؛

هدف گذاری ۲۱ پروژه مهم اقتصادی قم در مسیر جهش تولید

قم نيوز : نوربخش گفت: از میان ۳۲ پروژه مصوب، ۲۱ پروژه مهم اقتصادی قم، در مسیر جهش تولید هدف‌گذاری شد.
هدف گذاری ۲۱ پروژه مهم اقتصادی قم در مسیر جهش تولید
هدف گذاری ۲۱ پروژه مهم اقتصادی قم در مسیر جهش تولید
به گزارش قم نیوز محمود نوربخش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم در جلسه تدوین برنامه‌های عملیاتی جهش تولید استان که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد،گفت: شعار امسال، جهش تولید است و باید طبق آن، همه دستگاه‌ها برنامه‌های خود را در راستای هدف‌گذاری اعلام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم افزود: اگرچه درگیر کروناویروس هستیم و اتفاقاتی موجب کندی حرکت به‌سوی توسعه استان است، اما انتظار می‌رود در پایان رویداد‌های تلخ، به جبران فرصت‌های ازدست‌رفته بپردازیم.

او  تصریح کرد: تدوین برنامه جهش تولید در راستای اقتصاد مقاومتی در استان قم در دستور کار قرار گرفت و ۲۰ فروردین باید این برنامه تدوین شود تا به‌سمت تکمیل و اجرایی شدن پیش رویم.

نوربخش بیان کرد: میان رونق تولید و جهش تولید، تفاوت‌هایی وجود دارد و نوع نگرش و اقدامات نیز متفاوت است، در سطح ملی ستاد برنامه‌ریزی و راهبری جهش تولید تشکیل شده است که در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی باید اقدامات لازم انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم یادآورشد: مواردی در پیش‌نویس کشور آمده است تا استان در این چارچوب به فعالیت بپردازد که بر این اساس پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی قم در همین چارچوب است و پروژه‌هایی که در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شده نیز در این مسیر قرار می‌گیرد.

نوربخش عنوان کرد: ۱۴ میلیارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومانی واردات کالای اساسی در سال ۹۸ در کشور اتفاق افتاد که با توجه به شرایط بازار نفت یکی از مهم‌ترین راهبرد جایگزینی واردات برای تأمین کالا‌های اساسی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم تصریح کرد: از میان ۳۲ پروژه مصوب، ۲۱ پروژه مهم اقتصادی قم، در مسیر جهش تولید، هدف‌گذاری شد.

او گفت: تغییر نگاه در واحد‌های تولیدی ویژه بازار مصرف داخلی و خارجی و حمایت از تولید و ارتقای صادرات جایگاه مهمی در جهش تولید دارد، در این خصوص باید در کشاورزی و صنعت و معدن پروژه‌هایی تعریف و طبق برش استانی دنبال شود.

او افزود: محوریت بحث واحد‌های دانش‌بنیان است که ۸ برنامه در این خصوص در سطح ملی ارائه شد، ۵ هزار شرکت دانش‌بنیان و ۶ هزار شرکت استارت‌آپ در کشور ظرفیت مهمی به‌شمار می‌رود تا به‌سمت ارتقای تولید و جایگزینی واردات برویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم عنوان کرد: تاکنون سه جلسه در سطح ملی با عنوان ستاد راهبردی جهش تولید تشکیل شد و بحث شناخت ظرفیت‌های استان‌ها و ارائه به سطح ملی و اولویت‌بندی پروژه‌ها در مسیر جهش تولید مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم یادآورشد: فعالیت‌های اقتصادی اولویت‌دار در جهش تولید، تأمین سرمایه در صنعت و معدن، تکمیل پروژه‌های صنعتی و معدنی و بازسازی واحد‌های راکد و توسعه صادرات از جمله هدف‌گذاری‌ها در جهت جهش تولید است.

نوربخش عنوان کرد: جهش تولید به‌معنای نتیجه‌گیری دوبرابری است و تنها متغیر ما باید جذب سرمایه‌گذار و سرمایه گذاری پرشتاب در تولید باشد، سال قبل گردشگری اولویت نخست بود و امسال تولید اولویت مهم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم یادآورشد: در سال جاری ۱۰ میلیارد تومان تعهد برق و گاز برای واحد‌های تولیدی و ۶۰ میلیارد تومان در قبال زیرساخت‌های تولیدی و صنعتی تخصیص می‌یابد تا بتوانیم پروژه‌های اصلی را با توجه به محدودیت بودجه با تدابیر لازم عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdceez8v.jh8fni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما