دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 87170
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
استاندار قم؛

امسال روز طبیعت و سیزده به در نداریم

قم نيوز : سرمست گفت:.ممنوعیت حضور مردم در پارک‌ها و معابر در روز طبیعت یکی از الزامات مهم است، امسال روز طبیعت و سیزده به در نداریم و هیچ تجمعی در هیچ نقطه‌ای انجام نمی‌شود.
امسال روز طبیعت و سیزده به در نداریم
امسال روز طبیعت و سیزده به در نداریم
 به گزارش قم نیوز بهرام سرمست استاندار قم در بیست و نهمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: طرح‌های فاصله گذاری اجتماعی و بسیج ملی دو سیاست مهم دولت در مقابله با کروناست.

استاندار قم افزود: کروناویروس واقعیت تلخی است و با همه جدیت وارد صحنه شدیم و از همان روز‌های نخست علاوه بر مدیریت انتخابات، جلسات ویژه مقابله با کروناویروس برگزار و سازوکار‌هایی شکل گرفت.

او تصریح کرد: در این مدت تمامی دستگاه‌های اجرایی با آمادگی کامل در صحنه بودند و مردم نیز هم‌افزایی خوبی در کنترل این بحران داشتند، البته قوانین سخت‌گیرانه‌ای نیز از سوی دولت در جهت رعایت بهداشت فردی و کاهش انتقال در جامعه وضع شده است که باید مورد توجه باشد.

سرمست با تاکید بر اهمیت آینده‌نگری مسئولان در اجرای طرح‌های پیشگیرانه بیان کرد: استان قم تا امروز عملکرد مطلوبی در مدیریت بحران داشته و باید با توجه به بازگشت مسافران در روز‌های آینده، آمادگی لازم را داشته باشیم.

استاندار قم بیان کرد: هم‌افزایی بخش‌های مردمی و دولتی در مسیر مدیریت مبارزه با بیماری کرونا اهمیت زیادی دارد و در این مدت ۴۳ روز، گروه‌های جهادی، ستاد‌های مردمی و خیرین قم، در جبهه مقابله با کرونا درخشیدند و تلاش‌های ارزنده‌ای در مدیریت این بحران، شکل گرفت.

سرمست یادآورشد: بسیج همه ظرفیت‌ها در دستور کار مدیریت استان قم است و اعضای ستاد بحران به طور شبانه‌روزی و بدون هیچ تعطیلی پای کار بوده‌اند و بار‌ها اعلام شده که هیچ گونه کم‌کاری در ایام تعطیل از مدیران دولتی پذیرفته نیست.

استاندار قم عنوان کرد: عده‌ای بدون چشم داشتی در جبهه مقابله با کرونا قرار دارند و دست به تلاش می‌زنند که بسیار ارزش دارد و باری از دوش دولت برمی دارد.

او افزود: در بخش‌ها و روستا‌ها نیز کنترل مبادی ورودی اهمیت زیادی دارد و نباید آلودگی به روستا‌ها منتقل شود، اگر چه اجازه نمی‌دهیم مردم روستا‌ها خودشان مانع از ورود مسافران شوند بلکه سازوکار‌هایی شکل بگیرد که گلوگاه‌ها زیر نظر نیروی انتظامی در جهت جلوگیری از نزاع و درگیری مسدود شود.

سرمست گفت: کنترل حداکثری ورودی‌های استان قم در دستور کار پلیس است و باید ورودی‌های اصلی و فرعی پایش و کنترل شود و در حین قاطعیت، باید با مردم ملایمت و انعطاف نیز داشته باشیم و نباید به صورتی برخورد کرد که منجر به نارضایتی شود.

استاندار قم بیان کرد: اگر نیرو‌هایی از خارج از قم شامل کارگران و افراد متخصص جهت اشتغال‌شان به قم می‌آیند باید کارت مشخصی برای تردد داشته باشند.

او تصریح کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی موثر است، اما الزاماتی دارد که شامل کنترل حداکثری ورودی قم است، همچنین افرادی که دارای علائم بیماری هستند باید جدا شوند تا آلودگی منتشر شود و شهروندانی که از سفر برمی گردند نیز باید در ورودی شهر پایش سلامت شوند و برای انتقال آن‌ها به نقاهتگاه و یا تعهد جهت قرنطینه کامل خانگی تمهیداتی اندیشیده شود.

سرمست عنوان کرد: از روی پلاک‌های خودرو برآورد شده است که ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان قمی به سفر رفته‌اند، باید این خودرو‌ها شناسایی شده و از طریق پیامک به ان‌ها ضرورت ثبت خوداظهاری در سامانه سلامت گوشزد شود.

استاندار قم یادآورشد: ممنوعیت حضور مردم در پارک‌ها و معابر در روز طبیعت یکی از الزامات مهم است، امسال روز طبیعت و سیزده به در نداریم و هیچ تجمعی در هیچ نقطه‌ای انجام نمی‌شود و به هر شکلی باید مانع از تجمع شد.

سرمست گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها ورود پیدا کنند و این مساله را اطلاع‌رسانی کنند، تولید برنامه‌های بانشاط و سرگرم‌کننده و آموزشی مناسب برای نگاه داشتن مردم در منازل در این ایام امری ضروری است.

او افزود: در مقابله با کرونا موفقیت‌هایی به دست آمده است، اما نباید فرصت را از دست بدهیم، باید کل جمعیت قم پایش سلامت شوند در این خصوص آمار حضور ۴۵۰ تا ۶۰۰ هزار نفر در پایش سلامت قم، رقم خوبی است، اما باید صد درصد شود.

استاندارقم بیان کرد: در این ایام، با مدیریت بحران باید مایحتاج ضروری مردم تامین شود و تجمعی صورت نگیرد و الزامات بهداشتی رعایت شود و مردم به لحاظ مالی و معیشتی نیز متضرر نشوند، قطعا با همکاری و مشارکت اصناف می‌توان در این طرح موفق شد و تنها براساس قوه قهریه نباید پیش رفت.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdccxsq4.2bqmm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما