سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 87189
منبع : خبرگزاری فارس

تهدیدات و مخاطرات در کمین 13 به‌در

قم نيوز : مسؤول روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: شهروندان با در خانه ماندن در این ایام به ویژه 13 فروردین امسال از مخاطرات و تهدیدات پیش رو جلوگیری کنند.
تهدیدات و مخاطرات در کمین 13 به‌در
تهدیدات و مخاطرات در کمین 13 به‌در
به گزارش قم نیوز محمدتقی سلطانی با اشاره به اهمیت ماندن در خانه و خودداری از خارج شدن از منزل در 13 فروردین اظهار کرد: همشهریان لازم است در طول ایام به ویژه 13 فروردین در خانه بمانند زیرا مکانی امن‌تر از خانه برای هیچ فردی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 13 فروردین در پیش رو است و مردم بر این باور هستند که اگر بیرون بروند در محیط طبیعت تنها هستند و مشکلی در زمینه انتقال بیماری برای آنها به وجود نمی‌آید.

مسؤول واحد آموزش سلامت و روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان قم با اشاره به تهدیداتی که ممکن است سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، گفت: به طور معمول در ایام 13 فروردین یک یا دو خانواده همراه یکدیگر بیرون می‌روند. ممکن است افرادی بین اعضای خانواده خود یا سایر خانواده‌ها حامل ویروس باشند.

وی ادامه داد: اینگونه افراد هیچ علامتی ندارند و به ظاهر سالم هستند و در طول معاشرت در این روز، ویروس را منتقل می‌کنند و سلامت فرد را به خطر می‌اندازند.

سلطانی با اشاره به تهدیدات موجود در زمانی که فرد خود همراه خانواده‌اش قصد بیرون رفتن دارد، گفت: برای تدارک مواد غذایی مردم مجبور می شوند به سوپر مارکت‌ها و صنوف مختلف مراجعه کنند که این امر سبب ازدحام می‌شود و سلامت افراد را به خطر می‌اندازد.

وی خاطرنشان کرد: در طول مسیر وسیله نقلیه به سوخت‌گیری نیاز دارد که یک خطر دیگر در زمینه احتمال انتقال ویروس است.

مسؤول واحد آموزش سلامت و روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان قم با اشاره به مخاطرات محیطی و فردی گفت: برخی مخاطرات در زمینه مکانی است که فرد حضور پیدا می‌کند و خطر انتقال ویروس را برای آن مکان‌ها می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: آلودگی و بیماری با خودرو و دیگر وسائل به این مناطق منتقل می‌شود و با توجه به اینکه اکثر جمعیت ساکن روستاها سالمند و جزو گروه‌های پرخطر هستند در صورت انتقال آلودگی به روستاها باید منتظر یک فاجعه انسانی برای افراد سالمند در مناطق روستایی باشیم.

سلطانی تأکید کرد: همشهریان 13 بدر امسال در منزل بمانند تا سریع‌تر جلوی این بیماری گرفته شود ولی اگر رعایت نشود و مسافرانی که به سفر رفتند برگردند، ممکن است شیوع بیماری افزایشی شود و موارد ابتلا و فوت به شدت افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdccosq4.2bqm48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما