سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : 87195
منبع : خبرگزاری ايرنا

مهدی ابراهیمی مدال آورترین فرنگی کار استان قم در سال ۹۸

قم نيوز : مهدی ابراهیمی ملی‌پوش کشتی فرنگی استان قم با سه طلای آسیایی و بین‌المللی عنوان موفق‌ترین و مدال‌آورترین ورزشکار این رشته در سال ۱۳۹۸ را به خود اختصاص داد.
مهدی ابراهیمی مدال آورترین فرنگی کار استان قم در سال ۹۸
مهدی ابراهیمی مدال آورترین فرنگی کار استان قم در سال ۹۸
به گزارش قم نیوز علاوه بر مهدی‌ ابراهیمی که ۲ طلای مسابقات امیدها و بزرگسالان آسیا را به دست آورد، علیرضا نجاتی به نشان برنز جهان و طلای مسابقات جایزه بزرگ گرجستان رسید، همچنین ابراهیمی و نجاتی در جام باشگاه‌های جهان در ترکیب تیم بازار بزرگ ایران طلایی شدند، ضمن اینکه شاهرخ میکائیلی از مسابقات نوجوانان جهان صاحب نشان طلا شد.

ابراهیمی، کشتی‌گیری که عضویت ثابت در ترکیب تیم‌های اعزامی ایران به رقابت‌های برون‌مرزی را از سال ۲۰۱۳ و همراهی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا آغاز کرد، با کسب سه مدال طلا از دو جام آسیایی و یک میدان بین‌المللی، عنوان شاخص‌ترین و مدال‌آورترین کشتی‌گیر قمی سال ۱۳۹۸ را به خود اختصاص داد.
این کشتی‌گیر یکی از جوانان با استعداد و نخبه کشتی قم در یک دهه اخیر است که محصول استعدادیابی مربیان با دانش کشتی قم در مرکز تخصصی پرورش نخبه‌های این رشته یعنی خانه کشتی فجر واقع در مجموعه ورزشی جوادالائمه منطقه نیروگاه قم است و تا کنون حضور در میادین متعدد برون‌مرزی را تجربه کرده‌است.
کشتی‌گیر میدان دیده، با تجربه و پرافتخاری که روز عید نوروز سال ۱۳۹۸ مدال طلای مسابقات قهرمانی امیدهای زیر ۲۳ سال آسیا را کسب کرد، روز سی‌ام بهمن ماه سال ۱۳۹۸ به نشان طلای رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا رسید و در دهه مبارک فجر نیز مدال طلای پیکارهای جام بین‌المللی جهان‌پهلوان تختی را بر گردن آویخت.
 ابراهیمی متولد ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۵ و یکی از ملی‌پوشان پرافتخار کشتی فرنگی محسوب می‌شود، کشتی‌گیری که همانند هادی علیزاده‌پورنیا، علیرضا نجاتی، محمدجواد رضایی و چندین نخبه دیگر از استعدادهای ناب منطقه قهرمان‌پرور نیروگاه قم به شمار می‌رود و چندین بار سابقه همراهی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران در پیکارهای آسیایی و جهانی را دارد.
فرنگی‌کار ملی‌پوشی که نخستین مدال آسیایی خود را در سال ۲۰۱۳ از مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا در اولان‌باتور مغولستان به دست آورد و در شروع سال ۱۳۹۸ بار دیگر از همین کشور مدال کسب کرد، مدالی به رنگ دلچسب و زرّین طلا که با قهرمانی مهدی ابراهیمی در مسابقات امیدهای آسیا به نام کشتی و ورزش قم ثبت شد.

ابراهیمی نخستین ورزشکار طلایی سال ۹۸ ورزش قم
در واقع ابراهیمی در نخستین روز سال ۱۳۹۸ چراغ مدال‌های برون‌مرزی ورزش قم را با قهرمانی در مسابقات ۲۰۱۹ امیدهای قاره کهن آغاز کرد، رقابت‌هایی که در مغولستان برگزار شد و این جوان پرانرژی و با استعداد کشتی قم و کشورمان با شکست دادن تمامی حریفان خود به مقام قهرمانی و نشان با ارزش طلا دست یافت.
ابراهیمی یکی از چهار طلایی تیم ملی کشتی فرنگی امید ایران در پیکارهای آسیایی ۲۰۱۹ به میزبان اولان‌باتور مغولستان بود، کشتی‌گیری که در وزن تخصصی خود یعنی ۸۲ کیلوگرم برابر حریفان به روی تشک رفت و با کسب پیروزی در چهار کشتی مقابل حریفانی از کشورهای مغولستان، هند، قرقیزستان و قزاقستان طلایی شد.

نخستین قهرمانی امیدهای زیر ۲۳ سال قاره کهن
چهره شاخص کشتی قم روز اول فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در نخستین کشتی خود با نتیجه ۹ بر صفر دیانبیلگ گان اوچیر از مغولستان را شکست داد، سپس با نتیجه ۱۰ بر یک از سد سانجیت فرنگی‌کار اهل کشور هند عبور کرد و در کشتی سوم با نتیجه پنج بر صفر ایلگیز بیلیموف از کشور قرقیزستان را مغلوب کرد تا راهی فینال شود، فینالی که در آن با نتیجه قاطع ۹ بر صفر کانیشبک دوسجانوف از قزاقستان را برد و به مدال خوش‌رنگ طلا دست پیدا کرد.
این در شرایطی است که علاوه بر مهدی ابراهیمی، سه‌ مدال طلای دیگر نیز توسط میثم دل‌خانی، امین کاویانی‌نژاد و محمدهادی ساروی در اوزان ۶۳، ۷۲ و ۸۷ کیلوگرم، سه مدال نقره با درخشش پویا دادمرز، محمدرضا گرایی و علی‌اکبر یوسفی در اوزان ۵۵، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم و دو مدال برنز به وسیله مهدی محسن‌نژاد و حسن آریانژاد در اوزان ۶۰ و ۹۷ کیلوگرم و و یک عنوان چهارمی با حضور محمد الیاسی در وزن ۶۷ کیلوگرم نصیب تیم ایران شد تا تیم کشورمان با کسب ۲۰۲ امتیاز بالاتر از تیم‌های قرقیزستان، هند و مغولستان مقتدرانه قهرمان آسیا شود.

پایان ۶ سال حسرت کسب مدال از کشتی آسیا
درخشش ابراهیمی در رقابت‌های ۲۰۱۹ قهرمانی امیدهای آسیا زمینه‌ساز چند اتفاق ویژه در سال ۱۳۹۸ برای این کشتی‌گیر بود، نخست اینکه سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران نام وی را ترکیب نهایی تیم اعزامی به پیکارهای ۲۰۲۰ قهرمانی آسیا قرار داد تا کشتی قم بعد از هفت سال یک نماینده در پیکارهای بزرگسالان قاره داشته باشد.
این در حالی است که آخرین بار با درخشش هادی علیزاده‌پورنیا در سال ۲۰۱۳ یک مدال از پیکارهای قهرمانی بزرگسالان آسیا نصیب کشتی قم شده بود و قم ۶ سال بود که در حسرت کسب سهمیه پیکارهای آسیایی و به دست آوردن مدال از این رویداد مهم قاره کهن قرار داشت تا اینکه ابراهیمی این طلسم را شکست.

دستان پر کشتی‌گیر قم از پیکارهای ۲۰۲۰ بزرگسالان آسیا
ملی‌پوش سرشناس کشتی فرنگی قم روزهای پایانی بهمن ماه سال ۱۳۹۸ بعد از درخشش در جام بین‌المللی جهان‌پهلوان تختی، نظر محمد بنا را برای همراهی تیم ملی در مسابقات ۲۰۲۰ قهرمانی آسیا جلب کرد و همراه با دیگر ملی‌پوشان به عنوان فرنگی‌کار وزن ۸۲ کیلوگرم به رقابت‌های بزرگسالان آسیا اعزام شد.
در این رقابت‌ها به میزبانی کشور هند، هفت کشتی‌گیر در وزن ۸۲ کیلوگرم به شکل دوره‌ای و در دو گروه رقابت کردند که ابراهیمی در گروه نخست ابتدا با نتیجه سه بر صفر یوگنی پولیوادوف از قزاقستان را برد، سپس با نتیجه پنج بر دو ساتوکی موکایی از ژاپن را شکست داد و با برتری قاطع هفت بر صفر مقابل سینگ هارپرت از هند به عنوان صدرنشین به مرحله نیمه‌نهایی رسید.
ابراهیمی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۵ جالگاسبای بردی موراتوف دارنده مدال برنز مسابقات جهانی از کشور ازبکستان را از پیش‌رو برداشت تا جواز حضور در فینال را کسب کند، ضمن اینکه رقابت برای کسب مقام قهرمانی را با نتیجه سه بر یک از جون هیونگ چوی از کره‌جنوبی برد و قهرمان مسابقات آسیایی ۲۰۲۰ شد.

ابراهیمی روی سکوی سوم مسابقات امیدهای زیر ۲۳ سال دنیا
از افتخارات کسب شده توسط ابراهیمی می‌توان به مدال‌ برنز مسابقات ۲۰۱۸ قهرمانی امیدهای زیر ۲۳ سال جهان اشاره کرد، رقابت‌هایی که چهار ماه زودتر از پیکارهای ۲۰۱۹ امیدهای آسیا و به میزبانی کشور رومانی به انجام رسید و ابراهیمی به عنوان فرنگی‌کار وزن ۸۲ کیلوگرم تیم امید ایران با پیروزی در دیدار رده‌بندی به مدال برنز دست یافت.
فرنگی‌کار مدال‌آور قم در راه کسب این مدال ابتدا با نتیجه ۹ بر ۴ داوید لوسونزی از مجارستان را از پیش‌رو برداشت، در کشتی دوم مقابل برهان آکبوداک دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از ترکیه بعد از تساوی دو بر دو برنده شد ولی در کشتی سوم برابر نیکو اوجوج از رومانی با نتیجه هشت بر صفر مغلوب و ضربه فنی شد تا به گروه بازنده‌ها برود.
ملی‌پوش کشتی فرنگی قم با توجه به حضور کشتی‌گیر اهل رومانی در دیدار فینال وزن ۸۲ کیلوگرم در گروه بازنده‌های این وزن به کار خود ادامه داد و کشتی چهارم خود را مقابل تورگومیان از ارمنستان انجام داد و با برتری دو بر یک راهی دیدار رده‌بندی شد، مسابقه‌ای که برابر احمد حسن احمد از مصر برگزار کرد و با برتری
پنج بر چهار به نشان برنز امیدهای زیر ۲۳ سال جهان رسید.

مدال طلای ابراهیمی از پیکارهای ۲۰۱۶ قهرمانی جوانان آسیا
فرنگی‌کار ملی‌پوش قم سال ۲۰۱۶ موفق به کسب عنوان قهرمانی پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان آسیا شد، رقابت‌هایی که در روزهای آغازین سال ۱۳۹۵ به میزبانی کشور فیلیپین در شرق قاره کهن به انجام رسید و مهدی ابراهیمی با کسب نشان طلا در آن مقطع‌ نخستین مدال طلای این رشته ورزشی در سال ۹۵ را برای این رشته و ورزش قم رقم زد.
ابراهیمی در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی جوانان به عنوان کشتی‌گیر وزن ۷۴ کیلوگرم راهی فیلیپین شد با غلبه بر کشتی‌گیران اهل کشورهای چین، ترکمنستان و قرقیزستان به فینال راه یافت تا با کسب برتری مقابل حریف اهل قزاقستان قهرمان آسیا شود و یک افتخار دیگر برای خود ثبت کند.

قهرمانی در کشتی فرنگی بازی‌های ۲۰۱۷ داخل سالن آسیا
یکی از خاطرات شیرین مهدی ابراهیمی از عضویت تیم‌های ملی کشتی فرنگی کشورمان به مسابقات کشتی بازی‌های ۲۰۱۷ داخل سالن قهرمانی آسیا باز می‌گردد، رقابت‌هایی که شهریورماه سال ۱۳۹۶ به میزبانی شهر عشق‌آباد ترکمنستان به انجام رسید و ابراهیمی در آن موفق به کسب مقام قهرمانی و طلا شد.
در وزن ۸۰ کیلوگرم این رقابت‌ها مهدی ابراهیمی در نخستین کشتی خود بانتیجه ۳ بر ۲ آسخات دل‌محمداف دارنده مدال برنز آسیا از قزاقستان را مغلوب کرد، سپس نوربک خاشیمبیکوف از کشور ازبکستان را با نتیجه مطمئن هفت بر صفر برد تا راهی فینال شده و در راه کسب مدال طلا ۳ بر ۲ آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان را شکست داده و طلایی شود.

ناکامی ابراهیمی در مسابقات سال ۹۶ امیدهای دنیا
ابراهیمی پس از قهرمانی در بازی‌های داخل سالن آسیا همراه با تیم ملی امید ایران به اروپا سفر کرد اما یکی از ناکامی‌های فرنگی‌کار ملی‌پوش قم در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال امیدها در آذر ماه سال ۱۳۹۶ به میزبانی لهستان بود که مهدی ابراهیمی با وجود امید فراوان به کسب مدال وداع زودهنگام و تلخی با این مسابقات داشت.
این کشتی‌گیر بر خلاف تصور کارشناسان و اهالی کشتی، بدون حتی یک پیروزی به کار خود در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ لهستان پایان داد و حتی در جدول شانس مجدد هم ناکام بود، در حالی که ابراهیمی در نخستین مسابقه خود به حریفی از ترکیه باخت و پس از این که فرنگی‌کار ترک راهی فینال شد، ابراهیمی شانس رقابت برای برنز در جدول بازنده‌ها را به دست آورد اما در این مبارزه باز هم باخت تا با دو باخت دست خالی به ایران بازگردد.

خاطرات تلخ ابراهیمی از ۲ دوره مسابقات جهانی جوانان
ستاره کشتی فرنگی استان قم البته از دو دوره حضور در رقابت‌های جهانی رده سنی جوانان در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ خاطرات خوشی ندارد، زیرا در هر دو دوره موفق به کسب مدال نشد تا یکی از جاهای خالی ویترین افتخارات دوران حضور حرفه‌ای وی در میادین کشتی فرنگی، مدال‌های طلا، نقره و برنز این دو میدان مهم جهانی باشد.
ابراهیمی در سال ۲۰۱۵ بعد از کسب مقام قهرمانی جوانان آسیا عضو تیم ملی ایران در پیکارهای جهانی جوانان در شهر شهر سالوادور باهایا برزیل شد اما بدون کسب مدال به کار خود پایان داد، ضمن اینکه سال ۲۰۱۶ در مسابقات جوانان دنیا در ماکون فرانسه نیز ناکام بود و با دست خالی به قم و کشورمان بازگشت.

کشتی‌گیران استان قم از میادین داخلی و برون‌مرزی این رشته در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۳۰ مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند، علاوه بر مهدی‌ ابراهیمی که دو طلای مسابقات امیدها و بزرگسالان آسیا را به دست آورد، علیرضا نجاتی به نشان برنز جهان و طلای مسابقات جایزه بزرگ گرجستان رسید، همچنین ابراهیمی و نجاتی در جام باشگاه‌های جهان در ترکیب تیم بازار بزرگ ایران طلایی شدند، ضمن اینکه شاهرخ میکائیلی از مسابقات نوجوانان جهان صاحب نشان طلا شد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcjiveo.uqeahzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما