چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 87219
منبع : خبرگزاری ايرنا

قمی‌ها نامنویسی در سامانه سلامت را جدی‌تر بگیرند

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر ضرورت مشارکت همه قمی‎ها به منظور ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir گفت: تا این لحظه ۴۶۸ هزار و ۵۱۸ نفر از مردم قم در این سامانه ثبت نام کرده اند.
قمی‌ها نامنویسی در سامانه سلامت را جدی‌تر بگیرند
قمی‌ها نامنویسی در سامانه سلامت را جدی‌تر بگیرند
به گزارش قم نیوز سیامک محبی روز چهارشنبه در گفت و گویی، افزود: از همشهریان می خواهیم که در این سامانه ثبت نام کرده و در راستای مبارزه با این ویروس کمک تیم های بهداشتی باشند.

وی ادامه داد: از میان تعداد افراد ثبت نام کرده در این سامانه ۴۷ هزار و ۶۱۴ نفر نیازمند پیگیری و ۱۱ هزار ۳۵۶ نفر نیز نیاز به پیگیری فوری داشتند که در مدت زمان کمتر از ۲۴ ساعت با آنها تماس گرفته و پیگیری های لازم انجام میشود.

محبی ادامه داد:  تا بدین لحظه ۸۰/۱۴ درصد از پیگیری های فوری موردنیاز که توسط سامانه خودارزیابی گزارش شده، توسط مراقبین سلامت انجام شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۸۹۵ هزار و ۱۰۸ نفر  از ساکنین شهر قم نیز به صورت فعال توسط مراقبین سلامت غربالگری و در سامانه سیب ثبت شده اند که یم توان گفت حدود 72 درصد از جمعیت استان و ۶۰/۹۶ درصد از خانوارها تا این لحظه مورد غربالگری کرونا قرار گرفته اند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ساعت ۱۴ روز دوازدهم فروردین ماه ۴۴ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۸۹۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./
https://qomnews.ir/vdcgyx97.ak9uq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما