پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 87245
منبع : خبرگزاری فارس

قم روی 17 سکوی برتر اسکیت ایران / 17 اسکیت‌باز قم در تیم‌های ملی

قم نيوز : سال 1398 برای اسکیت استان قم با عضویت 17 اسکیت‌باز قم در تیم‌های ملی این رشته و موفقیت ورزشکاران قمی در کسب 17 سکوی برتر ایران به پایان رسید.
قم روی 17 سکوی برتر اسکیت ایران / 17 اسکیت‌باز قم در تیم‌های ملی
قم روی 17 سکوی برتر اسکیت ایران / 17 اسکیت‌باز قم در تیم‌های ملی
به گزارش قم نیوز اسکیت یکی از 47 هیأت ورزشی فعال در استان قم است که برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را طبق تقویم عملیاتی سال 1398 در بخش‌های فرهنگی، همایش‌ها، جشنواره‌ها، مسابقات داخلی، اعزام‌های برون استانی و میزبانی مسابقات لیگ و قهرمانی کشور برنامه‌ریزی کرده بود.

هیأت اسکیت استان قم از 22 اسفند ماه سال 1396 یکی از چهره‌های جوان اما فعال و پویا در ورزش قم یعنی حمیدرضا جلیلی را در راس خود می‌بیند و جلیلی امسال سومین سال ریاست خود در این هیأت را تجربه می‌کند، هیأتی که در سال 1398 در هر دو بخش مردان و بانوان 17 دعوت شده به تیم ملی نیز داشت.

 در ایام نوروز 1399 به معرفی چهره‌های شاخص ورزش قم و بررسی عملکرد تیم‌ها و هیأت‌های ورزشی استان قم در سال گذشته می‌پردازد این‌بار به سراغ رئیس هیات اسکیت استان قم رفت تا مهمترین دستاوردها، مدال‌های کسب شده، رتبه‌های تیمی، اقدامات فرهنگی و دیگر اتفاقات این هیات ورزشی را از زبان حمیدرضا جلیلی تقدیم علاقمندان به ورزش کند که از نظرتان می‌گذرد:

 ابتدا کمی خودتان را معرفی کنید.

متولد سیزدهم دی‌ماه سال 1364 هستم و تحصیلاتم شامل کاردانی و کارشناسی تربیت‌بدنی، کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دکترای تربیت‌بدنی با گرایش مدیریت راهبردی است، ضمن اینکه در دانشگاه‌های قم، غیرانتفاعی تعالی، معصومیه، علوم‌پزشکی، علمی کاربردی، آزاد و پیام نور و همچنین در آموزش و پرورش تدریس می‌کنم.

می‌گویند متخصص ورزش باید در این عرصه مدیریت کند، موافقید؟

صد در صد، خوشحالم که همیشه در ورزش بوده‌ام و زندگی من با این عرصه مهم اجتماعی گره خورده، قبل از اینکه مسوولیت هیات اسکیت را با رای اعتماد اعضای مجمع انتخابات این هیأت با استعداد ورزشی بپذیرم، مدرس درجه نجات غریق و مربی رشته‌های شنا، والیبال، گلف، مینی‌گلف، اسکیت، تنیس روی‌میز، هاکی، ورزش‌های صبحگاهی، آمادگی جسمانی، دوومیدانی، اسکیت رول‌بال بوده‌ام و داوری هندبال، گلف، کبدی، تنیس روی‌میز و اسکیت رول‌بال را دارم.

افتخارم این است که عنوان جوان برتر استان قم در سال 1394 را دارم و موسس مجمع ورزش و آهنگ تندرستی استان قم نیز هستم، ضمن اینکه پیش از ریاست هیات اسکیت، سرپرستی هیأت هاکی و مسوولیت دبیری و نایب‌رئیسی بخش آقایان هیأت گلف را هم تجربه کرده‌ام و دبیر تربیت‌بدنی، مولف و مترجم کتب مختلف ورزشی نیز هستم که به لطف خدا موفق به ارائه مقالات متعدد علمی و پژوهشی نیز شده‌ام.

به سراغ هیأت اسکیت برویم و ابتدا از مهمترین آمار سال 98 بگویید.

هیأت اسکیت استان قم در کارنامه عملیاتی سال 98 خود تعداد 11 برنامه فرهنگی اجرا کرد، ضمن اینکه 19 مسابقه استانی با مشارکت هیات و باشگاه‌های فعال این رشته برگزار شد و البته اسکیت‌بازان و تیم‌های منتخب هیأت اسکیت قم در 15 دوره مسابقات کشوری این رشته به رقابت پرداختند.

ضمنا شاهد حضور دو تیم کامل بخش دختران و دو تیم کامل پسران قم در دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در تابستان سال 98 بودیم که کاپ اخلاق به تیم بانوان قم رسید، همچنین چهار تیم از هیات اسکیت قم در لیگ برتر به میدان رفت که دو تیم در اینلاین هاکی بزرگسالان پسر، یک تیم در اینلاین هاکی دختران و یک تیم در رول‌بال پسران حضور داشت.

استقبال شهروندان از رشته اسکیت چگونه است؟

اسکیت رشته‌ای است که باید با علاقه به فعالیت در آن بپردازید، طبیعی است که نمی‌توان از مردم انتظار داشت همانند رشته‌های توپی نظیر فوتبال، والیبال، فوتسال یا بسکتبال خود یا فرزندانشان را وارد برنامه‌های آموزشی یا رقابت‌های اسکیت کنند ولی ما اطلاع‌رسانی کافی را انجام داده و کار آموزشی می‌کنیم و با برنامه‌های متنوع همگانی سعی در جلب نظر مردم برای فعالیت در این رشته هستیم.

به همین دلیل در سال 1398 تعداد 9 جشنواره و همایش همگانی برگزار کردیم، 10 کارگاه آموزشی تشکیل شد و میزبان یک دوره مسابقات قهرمانی کشور در رشته رول‌بال بخش بانوان بودیم که خوشبختانه مقام قهرمانی را به دست آوردیم.

چند ورزشکار سازمان یافته دارید؟

با اقدامات صورت گرفته در هیات اسکیت، همچنین مشارکت باشگاه‌های این رشته و تلاشی که مربیان عزیز و پرتوان اسکیت انجام داده‌اند تا پایان سال 1398 در هر دو بخش مردان و بانوان با احتساب بیمه شده‌های تمام رده‌های سنی، تعداد 500 نفر ورزشکار سازمان یافته در هیأت اسکیت ثبت شده است.

چه عناوینی در سال 98 توسط اسکیت‌بازان قم کسب شد؟

در مجموع 17 عنوان تیمی حاصل تلاش اسکیت‌بازان قم از حضور در میادین کشوری سال 1398 بود، از این تعداد 11 رتبه شامل سه عنوان قهرمانی، چهار مقام نایب‌قهرمانی و چهار رتبه سومی سهم تیم‌های آقایان بود، ضمن اینکه تیم‌های بانوان 6 عنوان تیمی شامل دو قهرمانی و چهار نایب‌قهرمانی کسب کردند.

 اسکیت قم ورزشکار ملی‌پوش هم دارد؟

بله، در واقع هدف ما از برگزاری رقابت‌های مختلف استانی و اعزام‌هایی که در رشته‌های مختلف به مسابقات داخلی اعم از لیگ و قهرمانی کشور انجام می‌شود این است که استعداد و قابلیت‌های اسکیت‌بازان قم به نمایش گذاشته شده و سهمیه تیم ملی را کسب کنیم، خوشبختانه در سال 98 تعداد 17 دعوت شده به تیم ملی اینلاین هاکی داشتیم که سهم آقایان 13 نفر و بانوان چهار ورزشکار بود.

 چه تعداد باشگاه فعال دارید؟

باشگاه‌های فعال این رشته شامل آکادمی اسکیت داتیس، آکادمی اسکیت پرشین، مجموعه ورزشی انقلاب، باشگاه هاجر، سفیران تندرستی، جامعه‌الزهرا و نارنج است، اما باید به این نکته هم اشاره کنم که تعداد 23 پایگاه فعال در فصل تابستان و 9 پایگاه در سایر فصول در سطح استان قم فعالیت می‌کنند.

شیوع کرونا خللی در برنامه‌های شما ایجاد نکرد؟

اتفاقا لیگ بانوان هیات در اسفند ماه را لغو کرد، هیأت اسکیت برنامه‌ریزی و ثبت‌نام نخستین دوره مسابقات لیگ فری‌استایل بانوان قم را با حضور تیم‌های متعدد انجام داد که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و اهمیت پیشگیری از آن، رقابت‌‌ها را به سال جدید موکول کردیم و باید منتظر پایان این شرایط باشیم.

هیات برای مقابله با کرونا کاری انجام داد؟

راه‌اندازی پویش اسکیت در خانه کاری بود که همراه با آموزش مجازی ویژه ورزشکاران دختر و پسر از زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی انجام شد، در این پویش ورزشکاران تمرینات خود را با حفظ سلامتی و رعایت تمامی نکات بهداشتی و ایمنی ورزش در منازل ادامه می‌دهند و کادر هیأت و مربیان این رشته نیز راهنمایی و شیوه تمرینات در منزل را ارائه می‌کنند، در پایان ویدئویی توسط ورزشکاران ارسال می‌شود که به بهترین کلیپ جوایزی اهداء خواهد شد.

ناگفته‌ای باقی ماند؟

ما در موضوع آموزش در سال 1398 اقدام به برگزاری دوره مربییگری درجه سه رولر اسکیت عمومی بانوان و آقایان با حضور نزدیک به 50 نفر کردیم، ضمن اینکه دو لیگ داخلی بتل‌هاکی در هر دو بخش آقایان و بانوان با حضور تیم‌ها و اسکیت‌بازان مستعد قم برگزار شد.

امیدوارم به زودی شاهد ریشه‌کن شدن ویروس کرونا باشیم تا بار دیگر فعالیت‌های ورزشی را از سر بگیریم و شادابی و نشاط به نقاط مختلف جامعه بازگردد، واقعا هیچ‌ وقت تصور نمی‌کردم که یک روز تمام اماکن ورزشی تعطیل شده و حتی برای ورزش کردن هم اجازه بیرون رفتن از خانه را نداشته باشیم، پس با یکدیگر همکاری و همدلی کنیم تا این شرایط به پایان برسد.

انتهای پیام /111
https://qomnews.ir/vdcft0dc.w6dejagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما