يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 87311
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون سوادآموزی قم:

فعالیت آموزشی نهضت سوادآموزی قم به صورت مجازی ادامه دارد

قم نيوز : معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا،‌ فعالیت‌های آموزشی نهضت سواد آموزی استان به صورت مجازی جریان دارد و سواد آموزان روند آموزش خود را پیگیری می‌کنند.
فعالیت آموزشی نهضت سوادآموزی قم به صورت مجازی ادامه دارد
فعالیت آموزشی نهضت سوادآموزی قم به صورت مجازی ادامه دارد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا بیان کرد: تلاش کردیم تا نشان دهیم سوادآموزی ماهیتی خانواده محور دارد و همیشه و همه جا فعال است و هر خانه در استان قم می‌تواند یک کلاس سوادآموزی باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های متنوع برای ادامه فعالیت‌های سواد آموزی در قم با توجه به شرایط پیش آمده، افزود: بر اساس این رویکرد،‌ سواد آموزی که عامل پیشرفت اجتماعی است، هیچ‌گاه در جامعه تعطیل نمی‌شود و در زمان‌های بحران با استفاده از روش‌های جدید، تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند.

وی ادامه داد: درهمین رابطه از ابتدای اسفندماه سال گذشته که ویروس کرونا درکشور و قم شیوع پیدا کرد و کلاس‌های نهضت سوادآموزی هم به همین دلیل تعطیلی شد، به منظور پیگیری امور آموزشی در نهضت سواد آموزی استان، آموزش دهندگان سوادآموزی روزانه از طریق فضای مجازی باسوادآموزان ارتباط درسی و آموزشی برقرار می‌کنند.

قاسمی نیا گفت: دراین روش آموزش دهندگان ازطریق فضای مجازی به مرور دروس و ارائه تمرین و پاسخ به مشکل‌های درسی می‌پردازند، همچنین در مورد سوادآموزانی که گوشی‌های تلفن همراه ساده دارند، آموزش دهندگان بابرقراری ارتباط تلفنی، دروس را توضیح و تمرین‌هایی را به سوادآموزی می‌دهند تا در جلسه بعد آموزشی سوادآموز به آموزش دهنده، تمرین‌های حل کرده را ارائه دهد.

وی افزود: در ارتباط مجازی نیز دروس توسط آموزش دهنده ارائه می‌شود و سوادآموز هم فیلم و تمرین‌های خود را برای آموزش دهنده ارسال می کند؛ در این رابطه معاونت سوادآموزی فیلم‌های آموزشی را درگروه سواد آموزان به اشتراک می‌گذارد که این اقدام نیز با استقبال خوب مخاطبان برنامه های آموزشی همراه شده‌است.

وی ادامه داد:از دیگر اقدامات نهضت سواد آموزی برای حفظ روند آموزشی در شرایط ایجاد شده، تهیه نمونه سئوالات آزمون درسی با هدف خودارزیابی برای سوادآموزان استان است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: به طور مستمر با سوادآموزان و آموزش دهندگان استان ارتباط تلفنی داریم و از وضعیت فعالیت آموزشی آنان جویا می شویم و به یکدیگر برای غلبه بر شرایط به وجود آمده روحیه می‌دهیم.
وی با توجه به اهمیت توجه به سلامت جسمانی سواد آموزان در شرایط کنونی افزود: همچنین آموزش دهندگان باسوادآموزان ارتباط تلفنی برقرار کرده و سوادآموز و اعضای خانواده او را نسبت به ثبت نام در سامانه سلامت و غربالگری ویروس کرونا دعوت و تشویق می‌کنند و در مواردی که ثبت نام برای آنان ممکن نباشد در انجام این کار به سوادآموزان و خانواده هایشان کمک می‌کنند تا این کار به نحو احسن انجام شود.
سال گذشته  ۶۰۰ کلاس در نهضت سواد آموزی استان قم با حضور ۱۲ هزار سوادآموز مخاطب درتمام دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد و طرح‌های سوادآموزی خواندن باخانواده و حلقه های کتاب و کتابخوانی تشکیل شد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcjvteo.uqeavzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما