يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 87314
منبع : خبرگزاری فارس

جهش تولید نیازمند حمایت دولت و مسؤولان نظام است

قم نيوز : عضو خبرگان رهبری گفت: تولید نیازمند عواملی از جمله حمایت‌های دولت، حاکمیت و مسئولان نظام است تا نهایتا شاهد تحقق جهش تولید باشیم.
جهش تولید نیازمند حمایت دولت و مسؤولان نظام است
جهش تولید نیازمند حمایت دولت و مسؤولان نظام است
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی با اشاره به نام گذاری شعار سال از سوی رهبر انقلاب با عنوان «جهش تولید»، گفت: هر ساله رهبر انقلاب با تکیه بر منابع دینی و ارزشی و در نظر گرفتن همه جوانب اقدام به نام گذاری شعار سال می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: معتقدیم یکی از شاخصه‌های مهم انقلاب، اقتدار است. اقتدار رکن اساسی انقلاب به شمار می‌رود و دارای عناصری است و یکی از مهمترین عناصر، مسئله استقلال اقتصادی و اقتدار اقتصادی است. این دو بعُد متوقف بر«جهش تولید» است.

این استاد حوزه اظهار کرد: همانطور که در طول این ۴۰ سال از پیروزی انقلاب تجربه کردیم، جهش سیاسی داشته ایم؛ مردم همراه با مدیریت امام راحل و بعد ایشان امام خامنه‌ای، شاهد منشأ تحول سیاسی بوده اند. این را تنها ما نمی گویم، بلکه دشمنان ما هم به مسئله جهش سیاسی در طول این ۴۰ سال اعتراف کرده اند.

وی بیان کرد: این جهش سیاسی کاری کرد که مردم با رهبری امام راحل حکومت ۲هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را در هم کوبیدند و ساقط کردند. این جهش سیاسی تنها متعلق به ایران است و هیچ کشوری این گونه نبوده است.

عبداللهی گفت: در ادامه شاهد جهش امنیت بودیم. امنیت ایران قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست. در طول این ۴۰ سال شاهد توطئه‌های زیادی از سوی دشمنان داخلی و خارجی علیه ایران بودیم، توطئه‌هایی که تنها یکی برای از بین بردن کشوری کافی بود. اما انقلاب اسلامی با عنایت حضرت حق تعالی و رهبری روحانی فقیه مجاهد مجتهد امام راحل و در ادامه امام خامنه ای به نقطه والای بازدارندگی و امنیت رسیده و توطئه‌ها را یکی از پس از دیگری در هم کوبیده تا بدین جا رسیده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: امروز شاهد هستیم که کشور به دلیل مقاومت و پایداری از امنیت خاصی برخورد است و این را مرهون عنایت حضرت حضرحق تعالی، رهبری امام راحل و امام خامنه ای و پشتیبانی آحاد ملت هستیم.

این استاد حوزه اظهار کرد: در ادامه همین راه ذکر این نکته لازم است که در بعد نظام سیای نیز شاهد جهش بودیم که نمونه بارز آن جنگ تحمیلی علیه ایران است. این نقطه اوج قضیه است. مردم با دست خالی رشادتها آفریدند و دشمن تا دندان مسلح را به عقب راندند.

وی بیان کرد: در همین بخش باید به بحث تولید اشاره کرد که جایگاه ما وابسته به این است که در زندگی و معیشت مردم شاهد اقتدار باشیم و تحقق این امر مبتنی بر قیام همه جانبه است و در عین حال باید مواردی که موجب ضعف تولید می‌شود، را شناسایی و رفع کنیم.

عبداللهی گفت: باید بدانیم واردات کالا با تولید سازگاری ندارد؛ بخشی از وارداتی که وارد کشور می‌شود، هیچ مبنای عقلائی ندارد، یعنی جزء موارد غیر ضروری است، لوازم دست چندم کشورهای دیگر وارد ایران می‌شود که به درد کشور هم نمی خورد. با واردات اقتدار بدست نمی آید و تولید و جهش تولید محقق نمی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که قاچاق خود مسئله دیگر است و معلوم نیست، پشت صحنه کارگردان چه کسی است، اظهار کرد: مسئله سوم، بحث نظارت و مدیریت است. اگر نظارتی بود، اوضاع نباید این گونه می‌شد. پس نظارتی نیست و همین مسئله بازار قاچاق را داغ کرده است.

وی بیان کرد: در جریان کرونا به دلیل حمایت از ظرفیت‌های خوب کشور، شاهد تولید ماسک و وسایل بهداشتی هستیم و این همان تولید است. در این قضیه همه دستگاه‌ها به میدان آمدند.

عبداللهی گفت: بنابراین یکی از شعارهای اساسی اقتدار است و رکن اصلی اش مسئله تولید است. تولید نیازمند عواملی از جمله حمایت‌های دولت، حمایت‌های حاکمیت، حمایت‌های مسئولان نظام است تا نهایتا شاهد تحقق جهش تولید باشیم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcc01q4.2bqms8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما