يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 87317
منبع : خبرگزاری تسنیم

حضرت علی اکبر(ع) آئینه تمام نمای رسول خداست

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین(ع) درباره حضرت علی اکبر(ع) فرمودند که علی اکبر(ع) در خلق و خوی و خدمت به اسلام، دفاع از دین و مبارزه با ستم گر و خدمت به بندگان خدا شبیه ترین مردم به رسول خدا و آئینه تمام قد نمای رسول خداست.
حضرت علی اکبر(ع) آئینه تمام نمای رسول خداست
حضرت علی اکبر(ع) آئینه تمام نمای رسول خداست
به گزارش قم نیوز آیت الله سید احمد حسینی خراسانی اظهار داشت: سال روز میلاد مبارک حضرت علی اکبر(ع) فرزند برومند سید الشهدا(ع) را حضور همه شیفتگان و ارادت مندان به خاندان رسالت مخصوصا به حضور همه جوانان عزیز شیعه در سراسر جهان و به خصوص جوانان ایران اسلامی تبریک می گویم.

وی افزود: نکته ای در باب جایگاه و عظمت حضرت علی اکبر(ع) این است که رتبه بندی و تعیین درجه افراد نزد خداوند یک حقیقت آسمانی است یعنی با هیچ مقیاس عقلی و یا عقلایی و هیچ دقت علمی و یا تحلیل سیاسی، اجتماعی و انسان شناسانه هیچ کسی قادر نیست که رتبه اشخاص را مشخص کند و اینکه این شخص از آن شخص پیش خداوند افضل و بالاتر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هر‌گونه قضاوتی در این زمینه با مقیاس های عقلانی و مقیاس‌های علمی، تاریخی، سیاسی فاقد هرگونه اعتبار و وجاهت علمی است و تنها در صورتی می توان قضاوت کرد که فلان شخص از دیگری مقام بالاتری دارد که خداوند و یا رسول خدا و یا اهل بیت معصومین(ع) تاکید کرده باشند چون ارتباط با آسمان و عالم غیب دارند.

حضرت علی اکبر(ع) سومین شهید شاخص واقعه عاشورا است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شهدای کربلا سرآمد همه شهیدان تاریخ از آغاز تا پایان هستند، در بین شهدای کربلا حسین بن علی(ع) سرور و سید و سالار شهیدان و شخصیت نخست است که پس از امام حسین(ع) دومین شخصیت برادر نامدارشان حضرت عباس(ع) است که به حسب اسناد و مدارکی که از نظر دینی وجود دارد سومین رتبه و جایگاه و امتیاز از آن حضرت علی اکبر(ع) است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در روایات آمده است که همه شهدای کربلا از آغاز تا پایان نظیر ندارند، ادامه داد: حسین بن علی(ع) سرور و سالار شهیدان است، پس از امام حسین(ع) نیز حضرت عباس(ع) قرار دارد اما در مورد حضرت علی اکبر(ع) بحث هایی وجود دارد.

آیت الله حسینی خراسانی گفت: درفرازی از زیارت عاشورا آمده که "السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین" که این موضوع مطرح می شود آیا مقصود از "علی بن الحسین" حضرت سجاد(ع) و یا حضرت علی اکبر(ع) است که بین علما اختلاف وجود دارد ولی بخش زیادی از علمای طراز اول شیعه و سنی و فقها و محدثین اعتقاد دارند که منظور از علی بن الحسین(ع) حضرت علی اکبر(ع) است که ابن ادریس حلی این مطلب را تصریح و اثبات کرده است.

وی با اشاره به جایگاه بی نظیر حضرت علی اکبر(ع) عنوان کرد: مرحوم شیخ ابوالفضل تهرانی در کتاب "شفاء الصدور فی شرح زیارت العاشورا" این موضوع را اثبات کرده است‌، تهرانی در شرح زیارت عاشورا می گوید از این جمله این زیارت نامه استفاده می شود که حضرت علی اکبر(ع) دارای امتیاز بسیار بالایی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین(ع) درباره حضرت علی اکبر(ع) فرمودند که علی اکبر(ع) در خلقت و آفرینش از نظر روحیات، شجاعت، دلاوری، سخاوت و همه کمالات و خوی و خلق و خدمت به اسلام، دفاع از دین و مبارزه با ظالم و ستم گر و خدمت به بندگان خدا و از نظر منطق، گفتار، روش و گویش شبیه ترین مردم به رسول خدا و آئینه تمام قد نمای رسول خداست، اباعبدالله(ع) می فرماید هرگاه ما خاندان پیامبر(ص) مشتاق دیدار رسول خدا می شدیم به شمایل و قامت و چهره زیبای علی اکبر نگاه کرده و تسلی پیدا می کردیم.

"شجاعت و دفاع از دین خدا" مهم ترین خصوصیت علی اکبر(ع) است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: شیخ ابوالفضل تهرانی به استناد جمله امام حسین(ع) 10 فضیلت را برای علی اکبر ذکر می کند و می گوید علی اکبر انسانی "خدا جو و خدا ترس و بنده خالص خداست"، انسانی شجاع و دلیر است که همواره با ظالمان ستمگران در مبارزه و ستیز بوده و از دین خدا دفاع کرده و در خدمت بندگان خدا بوده است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حضرت علی اکبر(ع) مطیع بی چون و چرای فرمان امام حسین(ع) بوده است، گفت: جوانان عزیز باید علی اکبر(ع)  را الگو قرار دهند و فضائل و مناقب مادی و معنوی و امتیازات دنیوی و سعادت اخروی را به دست بیاورند.

نسل جوان همچون حضرت علی اکبر(ع) گوش به فرمان والدین باشند

آیت الله حسینی خراسانی عنوان کرد: جوانان باید با الگو قرار دادن جوان امام حسین(ع) حضرت علی اکبر(ع) بنده خوب خدا و حامی دین خدا باشند و با دشمنان خدا و پیامبر(ص) و خلق خدا در ستیز بوده و همچون حضرت علی اکبر(ع) گوش به فرمان والدین باشند تا در زندگی عزیز و سرافراز باشند.

وی خاطرنشان کرد: از خدا می خواهیم به میمنت میلاد حضرت علی اکبر(ع) همه جوانان را از بلایا حفظ کند و جوانان را مورد لطف و عنایت ویژه قرار بدهد وعیدی ما را به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) و در آستانه میلاد امام زمان(عج) برچیده شدن ویروس منحوس کرونا قرار دهد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfemdc.w6deyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما