چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 87435
منبع : خبرگزاری ايرنا

جشنواره فانوس دفاع مقدس در قم فراخوان شد

قم نيوز : چهارمین دوره جشنواره ملی فانوس ویژه تولیدات هنری و سینمایی مرتبط با حوزه دفاع مقدس در قم فراخوان شد.
جشنواره فانوس دفاع مقدس در قم فراخوان شد
جشنواره فانوس دفاع مقدس در قم فراخوان شد
به گزارش قم نیوز فراخوان چهارمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری و سینمایی مرتبط با حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس در قم منتشر شد.

بر اساس این گزارش، موضوع‌های این جشنواره را رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس، بیانیه گام دوم انقلاب، استکبارستیزی و دستاوردهای دفاع مقدس، جبهه مقاومت و تأثیرپذیری آن از دفاع مقدس، جوانان و پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای سال‌های حماسه و ایثار و معرفی الگوهای عملی و نمادهای ارزشی دفاع مقدس به جامعه تشکیل می‌دهد.

همچنین تبیین نقش قشرها، اقوام، مذاهب در دفاع مقدس، معرفی نقش ویژه بانوان، مادران، همسران، خواهران و فرزندان رزمندگان اسلام در معرفی حماسه ایثار و شهادت، معرفی دستاوردها و آثار ارزشمند فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و بین‌المللی دفاع مقدس از دیگر موضوع‌های این جشنواره به شمار می‌آید.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های مختلف هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی و سرود، تلویزیونی و سینمایی، رادیویی، بخش آزاد و بخش ویژه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در قم، خیابان شهیدان فاطمی (دور شهر)، بین کوچه ۱۳ و ۱۵، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ارسال نمایند.

آثار تولیدی باید مربوط به سال‌های ۹۷ و ۹۸ باشد و به‌طور طبیعی آثاری که در دوره‌های قبلی جشنواره ارائه‌شده، مجاز به شرکت در این دوره نخواهد بود؛ مهلت ارسال آثار تا ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام‌شده و آثار ارسالی هنرمندان استان قم ابتدا توسط مدیر هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سایت رسمی جشنواره فانوس ثبت و سپس به دبیرخانه مرکزی فرستاده خواهد شد.

آیین اختتامیه این جشنواره در مهرماه ۱۳۹۹ در شهر شیراز با معرفی افراد برگزیده و اهدای جوایز  برگزار می‌شود.

استان قم در سال گذشته با ارسال ۲۵۷ اثر هنری به سومین دوره جشنواره ملی فانوس رتبه دوم کشوری را ازلحاظ تعداد آثار از آن خود کرد و از ۱۲ اثر راه‌یافته به بخش مسابقه، چهار رتبه کشوری نصیب استان شد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcgnt97.ak9uw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما