چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : 87450
منبع : خبرگزاری فارس

عدم انفعال در برابر گران فروشان در قم

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: نباید دستگاه‌های استان قم در برابر گران فروشی در واحدهای صنفی منفعل باشند، مردم مقابله با گران فروشان را خواستار هستند.
عدم انفعال در برابر گران فروشان در قم
عدم انفعال در برابر گران فروشان در قم
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به اقلام پر مصرف استان قم اظهار کرد: باید دستگاه‌های استان برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تامین اقلام پرمصرف در قم داشته باشند و پیش از وقوع هر گونه مشکلی در تامین این اقلام، پیشنهاد‌های لازم را ارائه بدهند.

وی ادامه داد: با گران فروشی عدس در استان قم باید برخورد شود و گشت‌های بازرسی در بازدید از واحدهای صنفی، واحدهای متخلف را شناسایی و به تعزیرات معرفی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: باید سهم استان از واردات عدس به کشور جذب شود تا کمبودی در زمینه عدس در قم نداشته باشیم، بحث کاهش قیمت عدس خواسته مردم استان است.

غضنفری بازرسی در خصوص گران فروشی در استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: فرآیند گران فروشی نباید معطل بحث تامین کالاها باشد، گرچه تامین کالاها بر روی کاهش قیمت تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: نباید دستگاه‌های استان قم در برابر گران فروشی در واحدهای صنفی منفعل باشند و مردم مقابله با گران فروشان را خواستار هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: دانشگاه علوم پزشکی قم نیاز خود را، روزانه 25 هزار ماسک اعلام کرده است، باید پس از تامین نیازهای بخش بهداشت و درمان، بقیه ماسک‌ها براساس اولویت در اختیار بخش‌های دیگر قرار بگیرد و نیازسنجی در این خصوص انجام شود، مبنای توزیع ماسک در قم نیاز سنجی است.

غضنفری با اشاره به قیمت ماسک در استان قم اظهار کرد: ماسک قیمت مصوبی به صورت ملی دارد و باید براساس این قیمت مصوب در استان عرضه شود، نباید اجازه سوء استفاده در این زمینه بدهیم.

وی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا در قم تلاش شبانه روزی برای تامین و توزیع اقلام اساسی و مورد نیاز مردم در استان قم صورت گرفت و دستگاه‌های مختلف استان در این زمینه تلاش کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: از نظر موجودی کالاهای اساسی در استان قم مشکلی نداریم، ولی باید برنامه ریزی لازم برای تامین کالاهای موردنیاز مردم در ماه رمضان صورت بگیرد.

غضنفری با اشاره به قیمت مرغ اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت مرغ و به تبع آن کم شدن جوجه ریزی باید مراقبت کنیم تا به بهانه کاهش جوجه ریزی، افزایش قیمت مرغ را در استان شاهد نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: جلسات کارگروه تنظیم بازار استان قم به صورت منظم برای رصد بازار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzo0j.yt05k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما