چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : 87452
منبع : خبرگزاری فارس

هنرمندان بسیجی در خط مقدم جنگ نرم هستند

قم نيوز : رئیس بسیج هنرمندان استان قم با بیان اینکه امروز هنرمندان بسیجی درخط مقدم جنگ نرم دشمن قرار دارند، گفت: هنرمند بسیجی بر خود وظیفه می‌داند هنر خویش را برای احیای ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) و تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و اجرای فرامین رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی به کار بندد.
هنرمندان بسیجی در خط مقدم جنگ نرم هستند
هنرمندان بسیجی در خط مقدم جنگ نرم هستند
به گزارش قم نیوز سید محمد حسن یزدی‌نژاد با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی، هفته هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان اظهار کرد: جوانان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند الگوهای وارسته هستند و شهید آوینی مظهر هنرمند بسیجی متعهد است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قم با تاکید به اینکه آوینی در بحبوحه دفاع مقدس به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفت و در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شد، تصریح کرد: ثبت و ضبط هنرمندانه رشادت‌ها و حماسه‌های جوانان و رزمندگان، اقدام ماندگار و تاریخ ساز آوینی است.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی لازم برای نقش‌آفرینی هنرمندان بسیجی در حوزه فرهنگ و هنر در سازمان مرکزی بسیج هنرمندان کشور انجام شده و با توجه به پیچیدگی‌های عرصه‌های اجتماعی و ارتباطی اگر شبکه منسجم فرهنگ و هنر به‌ ویژه شبکه هنرمندان انقلابی و بسیجی شکل نگیرد نمی توانیم به اهداف عالی انقلاب در این عرصه برسیم. در شبکه فرهنگی و هنری هنرمندان انقلاب اسلامی هیچ اقدامی قائل به شخص نیست و همه اقدامات در قالب یک شبکه مشخص دنبال خواهد شد.

یزدی‌نژاد گفت: شبکه‌سازی هنرمندان انقلابی در قالب شبکه هنر و ادب بسیج در حال انجام است که در صورت تحقق کامل این هدف می‌توانیم به برکات‌ و موفقیت‌های بیشتری در راستای بیانیه گام دوم انقلاب برسیم.

وی تصریح کرد:‌ دور شدن هنر به بهانه‌های مختلف از مسجد، موجب خالی شدن مساجد از هنر و تک قطبی شدن این اماکن مذهبی و اجتماعی شده است؛ درحالی‌که ما باید هنر را با مسجد پیوند بزنیم تا به رشد و تکامل هنر در مساجد برسیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با تأکید بر این ‌که حمایت از اقدامات هنرمندان باید در مساجد دنبال شود، مطرح کرد: امیدواریم مساجد با حضور اقشار مختلف از جمله هنرمندان، پزشکان و حقوق‌دانان به جایگاه اصلی خود در انقلاب اسلامی برگردد تا بتواند باز هم منشأ تحولات بزرگ باشد. بدنه مردمی در کارهای هنری و فرهنگی باید به صورت ویژه‌ تر مورد توجه قرار گیرد چراکه کار هنری بدون توجه به مردم کاربرد نخواهد داشت.

وی با ابراز این که سازمان بسیج هنرمندان به دنبال کادرسازی و توانمندسازی نیروهای انقلابی است، گفت: بعد از آموزش به سمت تولید اثر و نقش‌آفرینی در عرصه‌های داخلی و خارجی حرکت می‌کنیم. عرصه هنر در انقلاب برای ادامه دادن حیات مورد نظر نیازمند تربیت انسان‌هایی با عیار انقلاب اسلامی است و همه اقدامات و فعالیت‌های هنرمندان انقلابی برای مردم است که این افتخار ماست و اگر روزی از مردم جدا شویم آن روز زمان نابودی ما خواهد بود.

یزدی‌نژاد با بیان اینکه در گام دوم انقلاب، هر فرصتی می‌تواند در ایفای مسؤولیت‌های هنرمند بسیجی مورد توجه قرار گیرد تا دوشادوش ملت شریف ایران اسلامی تکلیف خویش را به نیکویی ادا کنند خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب یکی از ضرورت‌ها و محورهای اصلی است که توسط رهبر انقلاب اسلامی ابلاغ شده و سازمان بسیج هنرمندان به عنوان یکی از سازمان‌های جوان کشور با توجه به اینکه مخاطب بخش قابل توجهی از بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، نقش و رسالت خود را در این بیانیه شناسایی کرده و در راستای رهنمودهای ایشان گام برخواهد داشت.

وی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب «شک نباید کرد که انقلاب به هنر نیازمند است و هنر انقلاب از آنجا که باید حامل مفاهیمی نو و قهراً ناآشنا باشد و از آنجا که باید با همه معارضه‌ها و خصومت‌هایی که هیچ انقلابی از آن مصون نیست، در گیر شود و از آنجا که باید معارف نوین را در ذهن‌ها راسخ و ماندگار سازد، ناگزیر باید هنری ممتاز و فاخر و پیشرو باشد» و تحقق این مسؤولیت خطیر بر عهده تک تک هنرمندان بسیجی است.

رئیس بسیج هنرمندان استان قم با اذعان به اینکه امروز هنرمندان بسیجی درخط مقدم جنگ نرم دشمن قرار دارند، افزود: هنرمند بسیجی بر خود وظیفه می‌داند هنر خویش را برای احیای ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) و تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و اجرای فرامین رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی به کار بندد.

وی در پایان اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از 3500 نفر از هنرمندان استان قم عضو سازمان بسیج هنرمندان هستند که در قالب 9 رشته هنری و انجمن فرهنگی و هنری سازمان‌دهی شده و فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0jdc.w6detagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما