دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : 87597
منبع : خبرگزاری تسنیم

کمبود ماسک در قم/ روزانه 10 هزار نقطه سالم‌سازی می‌شود

قم نيوز : فرماندار قم گفت: کمیته بهداشت و سالم‌سازی محیط، روزانه ۲۴۷ نفر در قالب ۵۲ تیم حداقل ده هزار نقطه محل را سالم‌سازی می‌کنند و بیش از ۱۲۲ هزار لیتر از مواد ترکیب‌شده ضدعفونی مصرف می‌شود.
کمبود ماسک در قم/ روزانه ۱۰ هزار نقطه سالم‌سازی می‌شود
کمبود ماسک در قم/ روزانه ۱۰ هزار نقطه سالم‌سازی می‌شود
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری با بیان تغییر ماهیت فعالیت برخی کمیته‌ها به دلیل اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اظهار داشت: کمیته بهداشت و سالم‌سازی محیط به صورت روزانه در حال ضدعفونی و گندزدایی محیط هستند.

فرماندار قم ضمن قدردانی از فعالیت‌های شهرداری، ارتش، سپاه و سایر دستگاه‌ها در ضدعفونی و گندزدایی محیط گفت: کمیته بهداشت و سالم‌سازی محیط، روزانه 247 نفر در قالب 52 تیم حداقل ده هزار نقطه محل را سالم‌سازی می‌کنند و بیش از 122 هزار لیتر از مواد ترکیب‌شده ضدعفونی مصرف می‌شود.

وی با بیان فعالیت‌های کمیته غربالگری گفت: با اعلام طرح فاصله گذاری اجتماعی فعالیت این کمیته به اتمام رسید و در دوران اجرای این طرح 156 هزار خودرو با 603 هزار نفر غربالگری شدند.

حیدری با بیان اینکه هنوز تولید ماسک به‌اندازه کافی در سطح استان قم وجود ندارد، گفت: باید اولویت‌ها تعیین‌شده و موردتوجه قرار بگیرد، ازجمله این اولویت‌ها تأمین ماسک برای دانشگاه علوم پزشکی است که در حال حاضر صد درصد نیازهای این ارگان تأمین‌شده است.

فرماندار قم فعالیت‌های کمیته فناوری اطلاعات را مورداشاره قرارداد و اظهار داشت: آموزش‌وپرورش و اتاق اصناف و سایرارگان‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم تلاش کرده‌اند و اقدامات خوبی در این زمینه انجام‌شده است.

وی اضافه کرد: تابه‌حال 16 کسب‌وکار اینترنتی شناسایی و رصد شده و به‌مرور در صداوسیما معرفی خواهند شد، همچنین راه‌اندازی سرویس‌های الکترونیکی استان یکی دیگر از اقدامات مهمی بوده که انجام‌شده است.

حیدری ادامه داد:حدود 1900 خدمت از خدمات دولت احصاء شده که مجموعه دولت به مردم ارائه می‌دهد، از این تعداد حدود 700 خدمت قابلیت الکترونیکی شدن دارد، برخی از این خدمات مانند خدمات فرمانداری به دلیل اینکه جنبه ملی دارد باید از وزارت کشور مجوز بگیرد.

فرماندار قم در پایان خاطرنشان کرد: در کل اگر 62 نوع خدمت الکترونیکی شوند شاید بیش از 70 مراجعات مردم به دستگاه‌ها کم می‌شود، انجام این کار زیرساخت‌های لازم را داشته و می‌توان عملیاتی کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfetdc.w6de1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما