چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 87853
منبع : خبرگزاری فارس

استقبال مردم از سامانه جامع «قم پرتال» مناسب نیست/همکاری کمرنگ مدیران با طرح های فناورانه

قم نيوز : مدیر دفتر فناوری اطلاعات استانداری قم با بیان اینکه ۵۸۵ خدمت به صورت الکترونیکی در قالب «قم پرتال» در سطح استان ارائه می‌شود گفت: متأسفانه به دلیل اینکه اطلاع‌رسانی لازم برای استفاده از این پرتال به خوبی در بین مردم صورت نگرفته است استقبال مردم از این سامانه مناسب نیست.
استقبال مردم از سامانه جامع «قم پرتال» مناسب نیست/همکاری کمرنگ مدیران با طرح های فناورانه
استقبال مردم از سامانه جامع «قم پرتال» مناسب نیست/همکاری کمرنگ مدیران با طرح های فناورانه
به گزارش قم نیوز اکرم روح‌پرو اظهار کرد: آنچه برای توسعه دولت الکترونیک در کشور ضروری است تعیین متولی مشخص برای این مسئله در کشور است چرا که تا زمانی که حوزه فناوری اطلاعات دارای متولی مشخصی نباشد گسترش دولت الکترونیک محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: اجرای استانداردسازی آدرس پستی در سطح استان می‌تواند گام مهمی در راستای تحقق دولت الکترونیک در استان باشد.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات استانداری قم اضافه کرد: علت شکست بسیاری از طرح‌های حوزه فناوری اطلاعات موازی‌کاری، نبود متولی دقیق برای این حوزه در سطح کشور و همچنین نبود حمایت کافی در بین مدیران استان نسبت به اجرای چنین طرح‌هایی است.

روح پرور در ادامه با اشاره به مشکل‌های اجرای طرح «جی نف» در قم اذعان کرد: با وجود هماهنگی‎های بسیار در سطح استان برای اجرای این طرح،‌ صرف زمان زیاد برای آن و همچنین تحقق پیشرفت‌های چشمگیر در این زمینه، به دلیل برخی مخالفت‌ها توسط سازمان فناوری اطلاعات چند ماه است که این پروژه درقم متوقف شده‌است.

وی ضمن گلایه از کمرنگ بودن همکاری مدیران استان با طرح‌های حوزه فناوری اطلاعات بیان کرد: متاسفانه مدیران استان نگاهی همراه به فناوری اطلاعات ندارند.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات استانداری قم تصریح کرد: از مهم‌ترین مسائل در راستای توسعه دولت الکترونیک اصلاح نگاه مدیران دستگاه‌های مختلف نسبت به حوزه فناوری اطلاعات است.

روح پرور اذعان کرد: فراهم کردن استعلام‌های بین دستگاهی از جمله الزام های توسعه دولت الکترونیک است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پرتال واحد به منظور تجمیع تمام خدمات الکترونیکی دستگاه‌های مختلف ایجاد شده است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات استانداری قم اضافه کرد: تجمیع خدمات الکترونیکی دستگاه‌های مختلف به این صورت است که  در سامانه «قم پرتال» پنجره‌ واحدی ایجاد شده‌ که در آن لینک خدمات تمام دستگاه‌ها در اختیار عموم مردم قرار گرفته‌است.

روح‌پرور عنوان کرد: قم به عنوان پایلوت اجرای طرح تجمیع تمام خدمات دولتی به صورت الکترونیک در قالب یک پرتال واحد در سطح کشور انتخاب شده است ولی این موضوع تا کنون نهایی نشده‌است.

وی بیان کرد: ساماندهی استعلام‌های بین دستگاهی با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان از سال ۹۶  در قم راه اندازی شده‌است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات استانداری قم اضافه کرد: ۳۱۰ دستگاه اجرایی قم به شبکه دولت متصل شده‌اند که از این تعداد تاکنون ۱۳۶ دستگاه کد کاربری گرفته‌اند.

روح‌پرور ادامه داد: حذف دریافت کپی کارت ملی و شناسنامه در سال‌های اخیر در دستور کار دستگاه‌های استان قرار گرفته است و حدود ۱۰۰ دستگاه کد کاربری لازم را دریافت کرده‌اند که تا کنون حدود ۴۰۰ هزار استعلام از طریق این سامانه انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۵۸۵ خدمت به صورت الکترونیکی در قالب «قم پرتال» ارائه می‌شود گفت: با وجود فراهم بودن بستر ارائه خدمات الکترونیکی در استان ولی متأسفانه به دلیل اینکه اطلاع‌رسانی لازم برای استفاده از این پرتال به خوبی در بین مردم صورت نگرفته است استقبال مردم از این سامانه مناسب نیست.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcaeana.49n0m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما