پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : 88777
منبع : خبرگزاری مهر
استاد حوزه علمیه قم:

مأموریت پیامبر(ص) ابلاغ توحید به مردم است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر(ص) مأموریت دارد که توحید را به انسان‌ها ابلاغ کند، افزود: اگر فردی با پیامبر اسلام(ص) همراه شود و او را تعلیم توحید دهد فرد به لقاء الله می‌رسد.
مأموریت پیامبر(ص) ابلاغ توحید به مردم است
مأموریت پیامبر(ص) ابلاغ توحید به مردم است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری در ویژه برنامه ضیافت دوست که عصر چهارشنبه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن ائمه (ع) دو جنبه دارند که یک جنبه بشری و یک جنبه الهی است که جنبه الهی بدین معنی است که آنها سفیر خداوند هستند تا بتوانند فاصله بین خدا و بشر را پر کنند.

وی با بیان اینکه سفرای الهی در انجام رسالتشان باید علاوه بر جنبه بشری، دارای جنبه الهی نیز باشند، تصریح کرد: بر اساس قرآن باید بگوییم که پیامبر بشری مانند سایر انسان هاست با این تفاوت که به ایشان وحی می‌شود و خداوند با ایشان تکلم می‌کند و کلمه روح را به او القا کرده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر (ص) مأموریت دارد که توحید را به انسان‌ها ابلاغ کند، افزود: اگر فردی با پیامبر اسلام (ص) همراه شود و او را تعلیم توحید دهد به لقاء الله می‌رسد.

وی بیان کرد: پیامبر (ص) به این دلیل دارای جنبه بشری است زیرا چنانچه لباس بشر نپوشد حجت بر ما تمام نمی‌شود و دوم اینکه اگر این حقیقت غیبی، بدون پرده و حجاب به ما نشان داده شود امتحان و آزمون الهی از بین می‌رود و فرصت تمام می‌شود.

حجت الاسلام میرباقری گفت: در آیه ۱۱۴ سوره مائده آمده است که اطرافیان حضرت عیسی (ع) از ایشان خواستند که از خدا بخواهد که از طرف خدا مائده آسمانی به ایشان نازل کند تا قلبشان به آرامش برسد و بر ادعای حضرت مسیح یقین کنند و حضرت مسیح (ع) نیز این خواسته آنان را از خدا درخواست کردند و خداوند می‌فرماید من این مائده را نازل می‌کنم اما اگر کسی بعد از آن باز نیز انکار کرد گرفتار عذاب شدید می‌شود بنابراین لحظه‌ای که پرده کنار برود و آیه حقیقی آشکار شود دیگر فرصتی برای انکار باقی نمی‌ماند.

وی اظهار کرد: زمانی که فردی با ولی خدا وارد جنگ می‌شود گویا با خداوند وارد جنگ شده و این یک قرارداد اعتباری نیست.

این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه خداوند می‌فرماید کسی که رسول خدا را اطاعت کند خدا را اطاعت کرده است، افزود: خداوند همچنین می‌فرماید که ای پیامبر افرادی که با تو بیعت می‌کنند با خدا بیعت کرده‌اند.

وی در تعریف حقیقت معرفت امام، تصریح کرد: حقیقت معرفت امام به این معنی است که ما از جنبه حقیقت بشری آغاز کنیم و پرده‌ها را کنار بزنیم و به جنبه‌های حقیقت الهی بودن آنها برسیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcguu97.ak97u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما